اولویت دولت رئیسی چیست؟

۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۱:۰۲:۰۲
کد خبر: ۳۰۵۴۲۸
اولویت دولت رئیسی چیست؟

داوود منظور گفت: دولت با این‌که ۱۰۰ همت برای ساخت مسکن به لایحه بودجه سال آتی تحمیل شود مخالف است و از نگاه ما راه‌های مختلفی برای تامین مالی ساخت مسکن وجود دارد که دولت می‌تواند نقش حمایتگر در آن داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهاد اصلاح بندی از لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور بیان کرد: ما در این پیشنهاد اگر دولت را مکلف کنیم که نسبت به ساخت مسکن اقدام کند ۱۰۰ همت سقف بودجه را بالا می‌بریم. مسکن اولویت اول کشور است و در شورای عالی مسکن نیز رئیس جمهور تاکید کردند که مسکن اولویت کشور می‌باشد. اگر ما اینجا از لفظ مکرر استفاده کنیم سقف بودجه بالا می‌رود و ممکن است دولت آن را نپذیرد و ممکن است با ایراد شورای نگهبان مواجه شود. اگر از کلمه مجاز استفاده کنیم یعنی مسکن در اولویت نمی‌باشد. انتظار داریم که اکنون نماینده دولت اعلام کند که دولت این ۱۰۰ همت را می‌پذیرد یا این‌که نمی‌پذیرد؟ تا بعد شاهد نباشیم که گفته شود که مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ همت به سطح بودجه اضافه کرده است.

به گزارش ایسنا، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیحات خود بیان کرد: قطعا مسکن برای دولت یکی از اهداف اساسی به شمار می‌رود و یکی از راهبردهای دولت بحث مسکن است. رئیس جمهور دائما بر این موضوع تاکید دارند اما این بدان معنا نیست که برای ساخت مسکن از منابع بودجه عمومی استفاده شود. برای تامین مالی مسکن راهکارهای مختلفی وجود دارد. از طریق بازار مالی و آورده مردم می‌توان منابع مالی ساخت مسکن را تامین کرد. دولت با منابع خود نباید مسکن بسازد بلکه دولت باید نقش پشتیبانی را داشته باشد.

وی ادامه داد: ما با این‌که ۱۰۰ همت سقف بودجه برای ساخت مسکن بالا برود مخالف هستیم. این میزان تامین مالی برای ساخت مسکن فراتر از ظرفیت دولت است.

ارسال نظر