خودروهای لوکس چه تاثیری بر بازار دارند؟

۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۱۱:۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۰۸۲
خودروهای لوکس چه تاثیری بر بازار دارند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مجلس نسبت به واردات خودرو و توسعه استفاده از خودروهای برقی مثبت و مجلس حامی این موضوع است.

احمد رسولی نژاد درباره نگاه مجلس نسبت به واردات خودرو و توسعه استفاده از خودروهای برقی، بیان کرد: یکی از مصوبات مهم مجلس یازدهم که کمیسیون صنایع و معادن روی آن کار کرد، بحث ساماندهی بازار خودرو و تصویب واردات خودرو بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مجلس مصوباتی در خصوص واردات خودروی صفر و همچنین واردات خودروهای کارکرده تا عمر ۵ سال داشت و اکنون قریب به دوسال از تصویب این قانون می گذرد. دولت نیز در این زمینه همگام بود، اکنون بانک مرکزی همکاری لازم را ندارد. زمانی که واردات خودرو به تصویب رسید، ایرانیان زیادی در خارج از کشور بودند که اعلام کردند که ما خودمان می توانیم خودرو وارد کنیم اما بانک مرکزی همکاری نکرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حتی همان موقع که این قانون در مجلس به تصویب رسید، تاثیر چشمگیری بر کاهش قیمت خودروهای کارکرده در بازار بر جای گذاشت. ما معتقد هستیم که واردات خودرو باید به نحو تاثیرگذار انجام شود. از سوی دیگر باید خودروهایی وارد شود که قیمت متوسط داشته باشد تا طبقات متوسط جامعه بتوانند خریداری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: واردات خودروهای لوکس و گران قیمت تاثیری در قیمت خودرو در بازار داخلی ندارد. باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که فضا رقابتی شده و خودروی با کیفیت و قیمت مناسب به مردم عرضه شود. از طرف دیگر ما نباید برای واردات محدودیت قائل شویم. همچنین باید سود بازرگانی و عوارض گمرکی خودورهای وارداتی به حداقل رسانده شود تا قیمت تمام شده کاهش پیدا کرده و بتواند تاثیر خود را بر بازار بگذارد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس افزود: باید مردم تغییرات را احساس کنند. مردم باید احساس رفاه کنند. عملکرد دولت و مجلس در ایجاد رفاه نسبی مهم است. ما می توانیم این امر را محقق کنیم به شرطی که کار به کاردان سپرده شود. باید از افراد متخصص و با تجربه در جای خود استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس حامی واردات خودرو و توسعه خودورهای برقی است. تاکنون چندین جلسه نیز با وزیر صمت تشکیل دادیم و باید به آن سمت حرکت کینم تا شعارها را کم کرده و عمل ما بیشتر شود.

رسولی نژاد در پایان گفت: نگاه مجلس نسبت به واردات خودرو به ویژه خودروهای برقی مثبت است. واردات خودروهای برقی نیز مرحله بندی دارد؛ خودروهای عمومی و سپس خودروهای شخصی در اولویت قرار دارند. باید برنامه ریزی شده و حساب شده گام برداریم.

ارسال نظر