پاکستان به ایران حمله کرد

۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۰۹:۵۳:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۹۱۰
پاکستان به ایران حمله کرد

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان وقوع حمله پهپادی به اطراف سراوان در سیستان و بلوچستان را تایید کرد و از کشته شدن 7 تبعه غیرایرانی در این حملات خبر داد.

در پی شنیده شدن صدای انفجار در مناطقی از شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان، علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی-انتظامی استانداراین استان از  از حمله پهپادی از سمت پاکستان به یک روستای مرزی در سراوان خبر داد و اعلام کرد که ۷ تبعه غیر ایرانی بر اثر این حملات کشته شدند. 

به گزارش تجارت نیوز، او در گفتگو با شبکه خبر گفت: «ساعت 4 و 30 دقیقه صبح امروز پنج‌شنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است. در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند. یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که تلفاتی نداشت.»

همچنین روزنامه هم میهن نوشت: «صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام کرد که ۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران(سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده را مورد حمله قرار داده است.»

وزارت خارجه پاکستان: به تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذاریم

در ادامه، وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانه‌ای اعلام کرد که این کشور به تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد. 

بخش‌های مهم این اطلاعیه به گزارش مهر به شرح زیر است:

-پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد.

-هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

-پاکستان کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد.

-به تلاش‌های خود برای یافتن راه حل‌های مشترک با ایران برای مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

-ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند.

-ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم.

-به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک با ایران ادامه خواهیم داد.

ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان شد

همچنین یک خبرگزاری نیز گزارش داده است که ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره حملات بامداد امروز شد.

یک مقام آگاه ضمن محکومیت شدید حمله صبح امروز پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

در پی حمله صبح امروز پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان، یک مقام آگاه در گفتگو با صداوسیما ضمن محکومیت شدید این حملات گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

رئیس جبهه آزادی‌‌بخش بلوچستان کشته شد

سایت دیده بان ایران نیز نوشت: گروهک تروریستی موسوم به جبهه آزادیبخش بلوچستان اعلام کرد که در حمله ارتش پاکستان به سراوان یکی از فرماندهان بلندپایه این گروهک به اسم آمچار، رئیس جبهه آزادیبخش بلوچستان کشته شده؛ این گروهک ضمن تایید این موضوع به انتقام‌گیری هم تاکید کرده و ارتش پاکستان رو مقصر دانسته است.

اعلام آمادگی چین برای میانجیگری بین ایران و پاکستان

سرکنسول چین در شهر کراچی پاکستان برای میانجی‌گری میان ایران و پاکستان اعلام آمادگی کرد.

یانگ یو دونگ در اظهاراتی تاکید کرد: پاکستان و ایران می توانند مشکلات را از طریق گفتگو حل کنند. چین به دو کشور دوست یعنی پاکستان و ایران می گوید ما آماده ایفای نقش میانجی هستیم.

این در حالی است که در پی عملیات موشکی اخیر ایران علیه مواضع گروه تروریستی جیش الظلم در پاکستان، مقامات اسلام آباد از این رخداد ابراز نارضایتی کرده بودند.

ارسال نظر