وزیر ارتباطات سوژه شد+ عکس

۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۰:۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۶۶۴
وزیر ارتباطات سوژه شد+ عکس

روزنامه‌ها به موضوع گرانی اینترنت واکنش نشان دادند، روزنامه سازندگی هم با انتشار یک کاریکاتور از وزیر ارتباطات به این تصمیم جنجالی پرداخته است.

موضوع گرانی اینترنت در هفته اخیر به یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیر کشور بدل شده است، موضوعی که واکنش های متعددی را هم در پی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، در این بین بسیاری هم این افزایش قیمت را در تضاد با کیفیت نامطلوب و فیلترشده اینترنت می دانند و معتقدند این گرانی در حالی باید صورت بگیرد که شاهد ارتقای کیفیت اینترنت مطابق با استانداردهای روز جهان باشیم.

روزنامه سازندگی هم با انتشار کاریکاتوری از عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع واکنش نشان داده است. در این کاریکاتور به افزایش ۳۰ درصدی تعرفه‌ها و همچنین کیفیت بد اینترنت در کشور با نگاه طنز اشاره شده است.

این روزنامه همچنین در مطلبی با تیتر «در مسیر صیانت» به جزییات این افزایش تعرفه پرداخته و آورده است: «️اپراتورها در اظهارات خود تاکید کرده بودند که با وضع فعلی تعرفه‌ها و هزینه‌های دلاری این صنعت احتمالاً به زودی حتی حفظ کیفیت فعلی اینترنت نیز برای این شرکت‌ها دشوار شود و به ورشکستگی برسند. این اظهارات درحالی از سوی اپراتور‌ها مطرح شده که کارشناسان این حوزه، ادعای نامساعد بودن وضعیت مالی اپراتور‌ها به دلیل افزایش نیافتن تعرفه‌های خدمات اینترنتی را رد می‌کنند. آنها معتقدند که در چند سال اخیر و در چارچوب همان مصوبه سال ۹۶ که از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعریف شده، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، بار‌ها قیمت سرویس‌های خود را افزایش داده‌اند.»

سازندگی در ادامه نوشته است: «انجمن تجارت الکترونیک تهران تیرماه سال جاری در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت، کیفیـت اینترنـت در کشور در وضعیـت «بحرانـی» قـرار دارد. بنابر گزارش این انجمن اینترنـت پراختـلال، محـدود و کنـد اسـت. بر همین اساس تاکید شده است: «در بیـن ۱۰۰ کشـور جهـان بـا بیشـترین تولیـد ناخالـص ملـی، ایـران پـس از میانمار دومین اینترنت پراختلال، پس از چیـن دومین اینترنـت محـدود در جهان و جزو ۵ اینترنـت کنـد جهان است».

photo_2023-12-30_07-57-10

ارسال نظر