اپل از خسارت چند صد ميليوني فروش اپل‌واچ نجات يافت

۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۰۰:۲۷:۳۴
کد خبر: ۳۰۳۵۶۳
اپل از خسارت چند صد ميليوني فروش اپل‌واچ نجات يافت

پس از آنكه دادگاه تجديدنظر امريكا ممنوعيت واردات كميسيون دولتي براي واردات اپل‌واچ را به‌طور موقت لغو كرد، اين شركت مي‌تواند فروش ساعت‌هاي هوشمند پرچمدار خود را از سر گيرد. به گزارش مهر به نقل از رويترز، فروش ساعت‌هاي هوشمند اپل به دليل نقض حق امتياز اختراع شركت ماسيمو در امريكا ممنوع شده بود.

پس از آنكه دادگاه تجديدنظر امريكا ممنوعيت واردات كميسيون دولتي براي واردات اپل‌واچ را به‌طور موقت لغو كرد، اين شركت مي‌تواند فروش ساعت‌هاي هوشمند پرچمدار خود را از سر گيرد. به گزارش مهر به نقل از رويترز، فروش ساعت‌هاي هوشمند اپل به دليل نقض حق امتياز اختراع شركت ماسيمو در امريكا ممنوع شده بود. اين شركت فناوري امريكايي با ثبت درخواستي اضطراري از دادگاه تجديد نظر فدرال امريكا خواست تا راي كميسيون تجارت بين‌المللي امريكا (ITC) را متوقف كند. ITC اعلام كرده بود اپل با نصب ويژگي سنجش اكسيژن خون در ساعت‌هاي هوشمند خود حق امتياز اختراع شركت ماسيمو را نقض كرده است. به گفته تحليلگران اجراي تصميم نهايي اين كميسيون چند صدميليون دلار به اپل خسارت مي‌زد و احتمالا شركت را وادار به تسويه با ماسيمو يا يافتن نوعي راه‌حل فناورانه مي‌كرد. اما اكنون هرگونه خسارت مالي به اپل در نتيجه شكايت احتمالا اندك خواهد بود. پس از لغو دستور ممنوعيت واردات اپل‌واچ‌هاي مجهز به فناوري مورد بحث، ارزش سهام شركت ماسيمو ۴ درصد كاهش يافت اما بهاي سهام اپل به‌طور كلي تغييري نكرد. 
ITC  واردات و فروش اپل‌واچ‌هايي مجهز به فناوري خوانش سطح اكسيژن خون را ممنوع كرده بود. اين فناوري از سري ۶ اپل‌واچ كه در ۲۰۲۰ ميلادي عرضه شده بود تاكنون در ساعت‌هاي هوشمند شركت به كار مي‌رفت. شركت ماسيمو اپل را متهم كرده بود با استخدام كارمندانش، فناوري پالس اكسيمتر را سرقت كرده و در ساعت‌هاي هوشمند خود به كار برده است. اپل نيز در مقابل از ماسيمو شكايت كرده بود. استورات كول مدير بخش اقتصاد كلان در موسسه اكوييتي كپيتال در اين باره مي‌گويد: اپل به راحتي مي‌تواند نرم افزار رصد خون مخصوص خود را توسعه دهد. فقط به اندكي زمان نياز است. هزينه‌هاي توسعه نرم‌افزار براي شركتي به ثروتمندي اپل چالش به حساب نمي‌آيد. اما مشكل بزرگ‌تر آن است كه چنين شكايتي به شهرت اپل ضربه مي‌زند و نشانگر آن است كه اين شركت به جاي توسعه فناوري‌ها، آنها را از رقبايش سرقت مي‌كند. وي اضافه كرد: دليل مقابله اپل با اين شكايت، فقط يك نرم افزار خاص رصد اكسيژن خون نيست، بلكه تاثيرات آن بر گجت‌هاي پوشيدني رصد سلامت آتي اين شركت است. دادگاه تجديد نظر در راي خود اعلام كرده بود ممنوعيت واردات و فروش اپل متوقف مي‌شود تا درخواست اپل براي توقف طولاني‌مدت راي در طول فرآيند تجديدنظر مورد بررسي قرار گيرد. دادگاه تا 10 ژانويه به ITC فرصت داد تا به درخواست اپل پاسخ دهد. اين درحالي است كه دولت جو بايدن نيز از وتو كردن ممنوعيت مذكور در روز سه شنبه سرباز زد و اجازه داد راي ITC اجرا شود. در همان روز اپل خواستار توقف كوتاه‌مدت اين ممنوعيت شد. اين شركت اعلام كرد مشغول بررسي طيفي از گزينه‌هاي حقوقي و فني است. اپل از هفته گذشته و به دليل تصميم ITC  فروش اپل‌واچ سري ۹ و اولترا ۲ را در وب سايت و فروشگاه‌هاي فيزيكي خود در امريكا را متوقف كرده بود. البته اين گجت‌هاي پوشيدني در آمازون، بست باي، كاست كو و والمارت همچنان فروخته مي‌شدند.

ارسال نظر