وعده شهردار تهران براي جمع‌آوري مافياي پسماند

۱۴۰۲/۱۰/۰۷ - ۰۰:۵۹:۵۵
کد خبر: ۳۰۳۴۷۳

شهردار تهران عنوان كرد: در حال تغيير قراردادهاي جمع‌آوري پسماند هستيم تا مفسده‌هايي را كه در گذشته در اين موضوع وجود داشت، از بين ببريم. به گزارش ايسنا، عليرضا زاكاني در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوع قراردادهايي كه پيش ازاين براي جمع‌آوري پسماند در تهران وجود داشت، خاطرنشان كرد: براي ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوري پسماند خشك را تنظيم كرده بودند و يك پولي را هم از اين كساني كه اين قرارداد را بسته بودند مي‌گرفتند و پول ناچيزي هم بود.

شهردار تهران عنوان كرد: در حال تغيير قراردادهاي جمع‌آوري پسماند هستيم تا مفسده‌هايي را كه در گذشته در اين موضوع وجود داشت، از بين ببريم.
به گزارش ايسنا، عليرضا زاكاني در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوع قراردادهايي كه پيش ازاين براي جمع‌آوري پسماند در تهران وجود داشت، خاطرنشان كرد: براي ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوري پسماند خشك را تنظيم كرده بودند و يك پولي را هم از اين كساني كه اين قرارداد را بسته بودند مي‌گرفتند و پول ناچيزي هم بود. وي يادآور شد: در كنار آن در ۱۲۳ ناحيه براي پسماند‌تر و رفت و روب، قراردادهاي مجزايي داشتند و عملا امكاني را ايجاد كرده بودند كه يك رقابتي بين كساني كه قرارداد پسماند خشك و پسماند‌تر داشتند به وجود بيايد تا بتوانند بخش ويژه پسماند يعني فلزات و پلاستيك و چيزهاي مختلفي كه ارزش دارند را بردارند. زاكاني اضافه كرد: ۱۵۰ و خرده‌اي قرارداد را بايد تمشيت و دنبال مي‌كردند چون براي بزرگراه‌ها هم قرارداد مجزا داشتند و هيچ كس پاسخگو نبود و اينها در دست هم مي‌پيچيدند و عملا امكاني را ايجاد مي‌كردند كه يك عده با شبكه‌هاي مافيايي خودشان بيايند و كودكان را استثمار و زباله‌گردي را در شهر ترويج كنند. وي همچنين تاكيد كرد: به همين خاطر يك كار جدي از ماه‌ها قبل شروع شد و الان ۱۴ قرارداد بزرگ‌مقياس هست كه كل منطقه و صفر تا ۱۰۰ ماجرا از درون منزل تا محل امحاي زباله را يك نفر مسوولش است. شهردار تهران در پاسخ به اينكه آيا ديگر در اين موضوع مافيايي وجود ندارد؟ تصريح كرد: مگر مي‌شود مافيا نداشته باشيم؟ ما تازه از دي در حال عوض كردن قراردادها هستيم تا زيرساخت ايجاد چنين مفسده‌اي را از بين ببريم. زاكاني بيان كرد: موضوع ديگر، خريداران ضايعات هستند. براي اين هم يك تمهيدات جدي انديشيديم و كار در حال دنبال شدن است كه بتوانيم بنيادين اين موضوع را هم حل كنيم.

ارسال نظر