افت سنگین بازار سرمایه؛ شاخص کل بورس ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد ریخت

۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۳:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۳۷۴
افت سنگین بازار سرمایه؛ شاخص کل بورس ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد ریخت

بازار سرمایه امروز بر خلاف روند صعودی هفته گذشته با ریزش ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحدی افت نسبتا سنگینی را تجربه کرد و به ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار واحد رسید.

بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را در تقریبا در محدوده‌ی صفر تابلو شروع کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه‌ها افزوده شد و در نهایت در محدوده‌ی منفی به کار خود پایان داد.

به گزارش تسنیم، در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزش ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۵۳۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۵۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «بپاس» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ثشاهد»، «وساخت» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرومیت»، «کرمان» و «فصبا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۹۹ نماد در محدوده مثبت و ۳۳۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۲۵ نماد در محدوده مثبت و ۲۱۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

ارسال نظر