رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد:

کاهش حباب سکه/ چرا طلا و سکه در روزهای گذشته ارزان شد؟

۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۱۲:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۴۶۱
کاهش حباب سکه/ چرا طلا و سکه در روزهای گذشته ارزان شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته گفت: در بازار داخلی هم به دلیل ثبات ارز و نبود تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه، قیمت انواع سکه و طلا با کاهش همراه بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: به دنبال کاهش ارزش جهانی طلا، قیمت انواع سکه و طلا طی هفته گذشته در بازار با کاهش روبه‌رو شده است.

به گزارش تسنیم، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، افزود: طی هفته گذشته اونس جهانی طلا ۵۱ دلار کاهش قیمت داشته و ۲۰۲۲ دلار رسیده است.

وی اضافه کرد: در بازار داخلی هم به دلیل ثبات ارز و نبود تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه، قیمت انواع سکه و طلا با کاهش همراه بود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۸ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان، قیمت سکه یک بهار طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه بهار طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: قیمت نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی بانک مرکزی با ۲۵۰ هزار کاهش به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید و حباب سکه هم به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

 

ارسال نظر