یک فعال بازار طلا مطرح کرد:

پیش‌بینی بازار طلا و سکه در ماه‌های آینده/ خرید طلا برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت گزینه مناسبی است؟

۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ۰۹:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۲۳۹۱
پیش‌بینی بازار طلا و سکه در ماه‌های آینده/ خرید طلا برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت گزینه مناسبی است؟

یک فعال بازار طلا با پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در ماه‌های آینده گفت: بازار طلا برای میان‌مدت و بلندمدت بهترین بازار برای حفظ سرمایه است. توصیه این است که مردم با مدیریت سرمایه‌های خرد، اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند اقدام به خرید کنند.

در ۱۰ روز گذشته رشد قیمت انس جهانی تاثیر آرامی بر بازار سکه و طلا گذاشت؛ به صورتی که هر مثقال طلا به مرز ۱۱ میلیون تومان نیز رسید و سکه نیز از ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد. هر چند به اعتقاد کارشناسان بازار طلا، این روند افزایش قیمت‌ها با رشد تقاضا یا نرخ ارز می‌توانست بیشتر باشد؛ اما این دو عامل باعث شد قیمت طلا و سکه نوسان شدیدی نداشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، از سوی دیگر برخی معتقدند افزایش قیمت طلا و سکه جدای از بحث اونس ناشی از یک رشد تقاضا نیز بوده است. در همین زمینه عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: قابل پیش بینی بود که قیمت‌ها روبه افزایش است؛ در بازارهای داخلی خارجی حجمی از تقاضا وارد بازار شده و متناسب با این تقاضا عرضه صورت نمی‌گیرد؛ به همین دلیل قیمت‌ها رشد کرده که روند طبیعی بازار است.

با وجود اینکه انس جهانی از رکورد ۲۱۰۰ دلاری فاصله گرفته است، این عضو اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید افزایش قیمت اونس بیشتر از این مقدار خواهد شد و تا نیمه اسفندماه بازار روند افزایشی خواهد داشت.

با توجه به رفت و برگشت قیمت طلا و آینده نامعلوم بازار، محمدولی توصیه می‌کند مردم سرمایه‌گذاری کوتاه مدت روی طلا نداشته باشند. وی می‌گوید: بازار طلا برای میان‌مدت و بلندمدت بهترین بازار برای حفظ سرمایه است. توصیه این است که مردم با مدیریت سرمایه‌های خرد، اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند اقدام به خرید کنند.

بر خلاف اظهار نظر برخی فعالان بازار طلا، محمدولی معتقد است این افزایش قیمت تقاضایی نیز وارد بازار کرده است. او می گوید: زمانی که قیمت هر مثقال طلا ۲۰۰ هزار تومان افزایش دارد یا طلا گرمی ۸۰ هزار تومان گران می‌شود، نشان می‌دهد تقاضا نیز تغییر کرده است و بازار برای ورود و سرمایه‌گذاری شرایط خوبی می‌تواند داشته باشد.

از طرف دیگر، کاهش که حباب سکه به افت تقاضا نسبت داده می‌شود این عضو اتحادیه معتقد است که تغییر حباب خود از تغییر قیمت طلا تاثیر می‌پذیرد و زمانی که قیمت‌ها رشد می‌کنند نباید انتظار رشد حباب را نیز داشت چون در این صورت بخشی از متقاضی بازار از بین خواهد رفت بنابراین بازارساز تلاش می‌کند حباب را کاهش دهد.

وی در پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه نیز می گوید: روند و شرایط فعلا همین خواهد بود اما ممکن است پس از افزایش قیمتی که صورت گرفت در یکی دو روز آینده قیمت‌ها کاهش یابد.

ارسال نظر