کلاهبرداری از مستاجران با انتشار آگهی رهن و اجاره مسکن ارزان/ ۴ متهم در تهران دستگیر شدند

۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ۲۰:۲۲:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۲۸۳
کلاهبرداری از مستاجران با انتشار آگهی رهن و اجاره مسکن ارزان/ ۴ متهم در تهران دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری دو مرد و دو زن که با شگرد نشر آگهی اجاره آپارتمان با مبلغ کمتر از عرف بازار در یکی از سایت‌های درج رایگان آگهی اقدام به کلاهبرداری از مستاجران کرده بودند، خبرداد.

سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، گفت: به دنبال اعلام چندین گزارش مبنی بر کلاهبرداری‌ از مستاجران در پایتخت، موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و بنا برحساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی خود پی بردند، چهار نفر شامل دو زن و دو مرد با چرب زبانی و جعل اسناد چندین ملک را به ۴۰ شاکی در تهران اجاره داده و پس از دریافت پول رهن متواری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد:‌ کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبرداران حرفه‌ای را شناسایی کردند. در ادامه هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری این افراد انجام شد و متهمان در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

ولی‌پورگودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان  دستگیر شده، گفت: کارآگاهان با تحقیقات گسترده میدانی و همچنین در جریان بازجویی‌های انجام شده از متهمان متوجه شدند که این افراد قصد داشتند تا مجدد این اعمال مجرمانه را انجام دهند. متهمان نیز در مقر پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شگرد اجاره آپارتمان با قیمت کمتر از عرف بازار از ۴۰ مالباخته اعتراف کردند. این افراد آگهی خود را در یکی از سایت‌های معروف انتشار آگهی منتشر کرده بودند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهان دستگیر شده گفت:‌ متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان  پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

ارسال نظر