پسران 2 وزير سابق و فعلي دولت، شهردار منطقه 13 و 9 هستند

وعده پايان استثمار كودكان در نظافت معابر

۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۷:۲۱
کد خبر: ۳۰۲۰۲۰

شهردار تهران با تاكيد بر اينكه پرونده استثمار كودكان براي نظافت معابر را در آينده نزديك خواهيم بست، گفت: افرادي از شوراي شهر يا هر جاي ديگري كه موضوع انتصاب خواهرزاده يكي از معاونان شهردار را مطرح كردند، نزد خدا توبه كنند، چون با اين صحبت‌هاي خود هم در حق‌ ايشان و هم آن شخص ظلم كرده‌اند‌.

شهردار تهران با تاكيد بر اينكه پرونده استثمار كودكان براي نظافت معابر را در آينده نزديك خواهيم بست، گفت: افرادي از شوراي شهر يا هر جاي ديگري كه موضوع انتصاب خواهرزاده يكي از معاونان شهردار را مطرح كردند، نزد خدا توبه كنند، چون با اين صحبت‌هاي خود هم در حق‌ ايشان و هم آن شخص ظلم كرده‌اند‌. با وجود اينكه در يك سال گذشته، بسياري از رسانه‌ها درباره به‌كارگيري غيرقانوني كودكان زير ۱۵ سال در امر نظافت معابر توسط برخي پيمانكاران شهرداري تهران گزارش‌هاي ميداني مختلفي را منتشر كرده‌اند و همچنين اين مساله مورد اعتراض بعضي اعضاي شوراي شهر قرار گرفته است و برخي اعضاي شوراي شهر از جمله «ناصر اماني»، رييس كميته منابع انساني و تشكيلات شوراي اسلامي شهر تهران تاكنون چند مرتبه در صحن علني شورا در اين زمينه تذكر داده‌اند، اما همچنان شاهد تداوم رفتگري كودكان در سطح پايتخت هستيم. در روزهاي اخير نيز «مهدي بابايي»، نايب‌رييس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران در گفت‌وگو با ايلنا بار ديگر وقوع تخلف به‌كارگيري كودكان براي رفت و روب خيابان‌ها توسط برخي پيمانكاران شهرداري را تاييد كرد و گفت كه «گزارش‌ها نشان مي‌دهد تقريبا همه كودكاني كه به صورت غيرقانوني توسط برخي پيمانكاران متخلف شهرداري براي نظافت معابر به‌كارگيري مي‌شوند، از اتباع بيگانه هستند.» در چنين شرايطي از «عليرضا زاكاني»، شهردار تهران پرسيديم چه گرهي در كار مديريت شهري پايتخت وجود دارد كه با وجود تذكرات اعضاي شورا و گزارش‌هاي منتشرشده در رسانه‌ها در يك سال گذشته، همچنان شاهد به‌كارگيري كودكان زير ۱۵ سال توسط برخي پيمانكاران شهرداري تهران براي رفت و روب معابر هستيم كه ا‌و نيز در پاسخ به ايلنا گفت: گره كار در اين زمينه به نوع قراردادهايي بازمي‌گشت كه با اين پيمانكاران بسته مي‌شد كه از ماه گذشته در نوع قراردادها تجديد نظر صورت گرفت و تمام پيمان‌ها در حال حاضر تغيير كرده است. شهردار تهران ادامه داد: هم‌اكنون ۱۸ منطقه از شهر تهران براساس پيمان‌هاي جديد تعيين‌تكليف شده است و ۴ منطقه ديگر از مناطق ۲۲ گانه‌ نيز در روزهاي آينده تعيين تكليف مي‌شود و به لطف الهي، پرونده استثمار كودكان براي نظافت معابر را در آينده نزديك خواهيم بست.

 

پسر وزير كار نيروهاي قديمي  شهرداري‌ است

زاكاني همچنين در واكنش به اظهارات اخير بعضي اعضاي شوراي شهر از جمله «مهدي اقراريان» مبني بر اينكه در دوره كنوني مديريت شهري پايتخت، برخي بستگان مديران سياسي كشور و معاونان شهردار تهران به سمت‌هاي مديريتي ارشد در شهرداري منصوب شده‌اند، اظهار كرد: كساني كه اين صحبت‌ها را مطرح مي‌كنند، نام ببرند كه منظورشان چه كساني است تا كارنامه آن اشخاص بررسي و مشخص شود كه آيا آنها به واسطه شايستگي خودشان انتخاب شده‌اند يا به واسطه قوم‌ و خويشي با برخي مديران فعلي يا گذشته كشور.

 

پسران 2 وزير شهردار منطقه هستند

شهردار تهران در همين زمينه به انتصاب شهردار منطقه ۹ كه پسر يكي از وزراي دولت سيزدهم است اشاره كرد و گفت: پسر ايشان از كارمندان قديمي شهرداري تهران است و در حال حاضر نيز از مديران موفق ما‌ است.‌ از طرفي او از مديران بسيار باكفايت شهرداري و يكي از نيروهاي قديمي شهرداري‌‌ است و نمي‌توان به خاطر اينكه پسر يك وزير است، كارنامه درخشان ايشان را در نظر نگرفت. وي افزود: پسر يكي از وزراي دولت نهم نيز در حال حاضر شهردار منطقه ۱۳ تهران است و فوق‌العاده ممتاز است و جزو بهترين‌ مديران شهرداري است و نمي‌توان به خاطر اينكه پدر ايشان زماني وزير بوده است، كارنامه موفق او را در نظر نگيريم و در جايگاهي كه شايسته آن است، انتصابش نكنيم.

 

معاون شهردار اصلا  از انتصاب خواهرزاده خود خبر نداشت

زاكاني همچنين به انتصاب خواهرزاده يكي از معاونان شهرداري تهران در يكي از سمت‌هاي مديريتي شهرداري اشاره كرد و گفت: خواهرزاده ايشان، مدرك فوق ليسانس دانشگاه اميركبير را دارد و از نظر علمي كاملا شايسته و درجه يك است و براساس نظام ارزيابي مديران شهرداري، خود ما به سراغ ايشان رفتيم و او را انتخاب كرديم و هيچ‌كس هم نمي‌دانست كه ايشان خواهرزاده يكي از معاونان شهردار است. شهردار تهران ادامه داد: معاون شهرداري نه در جريان انتصاب خواهرزاده خود بود و نه براي انتصاب او هيچ توصيه‌اي كرده است كه البته اگر هم توصيه‌اي مي‌كرد، هيچ تاثيري روي من نمي‌گذاشت‌. افرادي از شوراي شهر يا هر جاي ديگري هم كه موضوع انتصاب خواهرزاده معاون شهردار را مطرح كردند، نزد خدا توبه كنند، چون با اين صحبت‌هاي خود هم در حق‌ ايشان و هم آن شخص ظلم كرده‌اند‌.

ارسال نظر