رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد:

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در بازار/ مردم مصنوعات طلا خرید کنند

۱۴۰۲/۰۸/۱۹ - ۱۱:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۸۲۳
پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در بازار/ مردم مصنوعات طلا خرید کنند

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تثبیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه پیش‌بینی کرد روند کنونی ادامه داشته باشد. به گفته او در شرایط کنونی خرید مصنوعات طلا به صرفه است.

نادر بذرافشان درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: بازار هفته بدون تقاضایی را پشت سر گذاشت. اونس جهانی در روند کاهشی بود و در بازارهای داخلی با توجه به ثبات و کاهش نرخ ارز قیمت ها کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، بذرافشان گفت: انس جهانی روند کاهشی داشت و در طول هفته نرخ آن ۲۲ دلار افت کرد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲ هزار تومان کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در طول این هفته سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۵ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت، حباب سکه نیز ۵ میلیون و ۱۰۰ بود که ۵۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار طلا و سکه نیز اظهار داشت: پس از افزایش قیمتی که سکه را به ۳۱ میلیون تومان رساند در یک ماه اخیر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است و در این شرایط مردم مبادلات را انجام دهند. در روزهای آینده با توجه به نبود تقاضا، اگر در بازارهای جهانی و اخبار سیاسی واقتصادی نداشته مساله خاصی رخ ندهد این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبات قیمت‌ها می‌تواند روی افزایش تقاضا موثر باشد. در اوایل بحران خاورمیانه قیمت‌ها افزایش چشمگیری داشت اما پس از تخلیه این افزایش قیمت‌ها تثبیت شده است.

بذرافشان در توصیه‌ای به مردم برای خرید طلا نیز گفت: در شرایط کنونی خرید مصنوعات طلا به صرفه است. توصیه این است که مردم مصنوعات طلا خرید کنند که با همان قیمت سکه می‌توان مصنوعاتی با نهایت ۳ میلیون تومان اجرت خریداری کرد که حباب ندارد و در درازمدت هم سرمایه امنی خواهد بود.


ارسال نظر