عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد:

ادامه نوسان اندک قیمت طلا تا نیمه آذرماه/ ثبات به بازار طلا و سکه برگشت؟

۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۵:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۵۶۷
ادامه نوسان اندک قیمت طلا تا نیمه آذرماه/ ثبات به بازار طلا و سکه برگشت؟

یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه پیش‌بینی کرد از نیمه آذرماه شاهد تغییرات محسوس در قیمت‌ها باشیم.

قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر تقریبا به ثبات نسبی رسیده است، سکه تمام در محدوده ۲۹ میلیون تومان تا نزدیک ۳۰ میلیون تومان متغیر بوده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تقریبا ۲ میلیون و ۴۷۰ تا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اونس جهانی طلا نیز پس از جهش هفته گذشته به ثبات رسیده است و به طور میانگین در محدوده ۱۹۹۰ دلار در حرکت است. به اعتقاد کارشناسان بازار طلا، کاهش تنش‌های میان فلسطین و اسرائیل و امید به رسیدن به آرامش باعث ثبات قیمت طلا شده است.

پیش‌بینی کارشناسان بر است که با توجه به شرایط فعلی قیمت طلای جهانی و طلا و سکه با روند کنونی ادامه داشته باشد مگر اینکه حادثه خاصی رخ دهد.

در همین رابطه عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلای داخلی گفت: وضعیت بازار به ثبات قیمت رسیده است. هر مثقال طلا روی ۱۰ میلیون ۷۶۰ تا ۷۷۰ هزار تومان جا خوش کرده است و اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد، گاه ۲۰ هزار تومان کاهش یا افزایش دارد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان تا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: مردم به دنبال این هستند که از سرمایه‌شان ارزش افزوده کسب کنند، زمانی که بازار نوسان ندارد مشتری وارد آن نمی‌شود؛ یعنی خریدار در بازار ما وجود ندارد و خلوت است.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی از روند قیمت‌ها نیز اظهار داشت: تا نیمه آذرماه این شرایط قیمت‌ها ادامه خواهد داشت، نهایتا هر مثقال طلا ۱۱ میلیون تومان خواهد شد اما پس از آن تقاضای زیادی وارد بازار خواهد شد، خریدار بیشتر می‌شود و تغییراتی در قیمت‌ها خواهیم داشت.


ارسال نظر