رييس قوه قضاييه:

فساد كدام مدير ثابت شده و با او برخورد نشده است؟

۱۴۰۲/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۶:۵۷
کد خبر: ۳۰۰۲۷۶
فساد كدام مدير ثابت شده و با او برخورد نشده است؟

رييس قوه قضاييه گفت: كدام مديري فسادش ثابت شده و با او برخورد نشده است؟ فرزندان معاون اول قوه قضاييه خلاف كردند و برخورد شد. اين مقابله با فساد جزو افتخارات نظام است و هيچ ابايي در برخورد نداريم و هيچ تبعيضي نداريم.

رييس قوه قضاييه گفت: كدام مديري فسادش ثابت شده و با او برخورد نشده است؟ فرزندان معاون اول قوه قضاييه خلاف كردند و برخورد شد. اين مقابله با فساد جزو افتخارات نظام است و هيچ ابايي در برخورد نداريم و هيچ تبعيضي نداريم.
حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي ظهر ديروز ۱۰ آبان ماه در ديدار با اقشار مختلف مردم كرمان ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا و سردار قاسم سليماني عنوان كرد: تنها ياد شهدا كافي نيست بلكه بايد هدف شهدا را پاس بداريم زيرا ايثارگران و خانواده رنج‌هاي فراوان برده‌اند؛ بنابراين مسووليت زيادي در برابر آنها داريم.
وي با اشاره به اتفاقاتي كه در فلسطين در حال رخ دادن است، اظهار كرد: خانواده شهدا خوب مي‌دانند كه اين بمباران و شرارت‌هاي جريان صهيونيستي غاصب در تاريخ كم سابقه است و طي چند روز چندين هزار كودك و زن را شهيد و هزاران نفر را مجروح كردند. مردم غزه در فشار بمباران‌ها هستند و همه محدوديت‌هاي (آب و برق، دارو و غذا) براي مردم غزه اعمال كرده‌اند. اگر چه سردار دل‌ها حاج‌قاسم سليماني در بين ما نيست اما جايش خالي نيست و روح ايشان در تك تك جريانات مقاومت وجود دارد و اگر خودش در صحنه حضور داشت و مديريت مي‌كرد، بسيار لذت بخش بود.
رييس قوه قضاييه در ادامه ضمن تبريك به ورزشكاران كرماني و خانواده آنها كه در پارالمپيك مدال كسب كرده‌اند، اظهار كرد: كسب مدال ورزشكاران جانباز و معلول كه در رقابت‌هاي اخير پاراآسيايي پرچم جمهوري اسلامي را به اهتزاز در آوردند و خانم محجبه‌اي كه آنطور حضور يافت و كلماتي كه افراد بر زبان آوردند، افتخارآميز بود.
وي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به سالروز شهادت شهيد فهميده بيان كرد: ما مديون شهيد فهميده‌ها هستيم و اين روز، روز نوجوان و روز دانش‌آموز نام نهاده شد و روز ۱۳ آبان را در پيش داريم و اين روزها را بايد قدر بدانيم. 
رييس قوه قضاييه افزود: امريكا جنايات زيادي عليه كشورهاي مختلف و ايران مرتكب شده و امروز رژيم صهيونيستي با حمايت امريكا اين اقدامات را در غزه انجام مي‌دهد.
محسني اژه‌اي با اشاره به سخنان مولوي عبيدالله شهيكي نماينده سران طوايف استان كرمان اظهار كرد: توصيه وي به وحدت و اجتناب از تفرقه، آثار ايثارگري‌هاست.
رييس قوه قضاييه با اشاره به درخواست نماينده ولي فقيه در استان در خصوص شوراي راهبردي عنوان كرد: به رييس كل دادگستري سفارش مي‌كنم در جهت خدمت به مردم و ارتقاء استان و آرامش مردم و برخورد با ناهنجاري و مفاسد، استيفاي حق همه مخصوصا حق مظلوم تلاش كند و هر مقدار اختيار قانوني دارد، ضمانت قانوني به مصوبات اين شورا بدهد و مصوباتي كه مربوط به بنده است اعلام كنيد تا اختيارات را به شما بدهم.
محسني اژه‌اي با اشاره به تفاهمنامه بين بنياد شهيد و قوه قضاييه، اظهار كرد: پيگيري كنيد تا مفاد اين تفاهمنامه در استان كرمان اجرا شود.
رييس قوه قضاييه با اشاره به انتقال و جابه‌جايي زندان كرمان نيز گفت: جزو وظيفه و برنامه‌هاي دستگاه است كه همه زندان‌هاي كه درون شهرها قرار دارند به بيرون شهرها منتقل شوند و براي اين مهم نياز به هماهنگي با برخي از دستگاه‌ها دارد.
محسني اژه‌اي با اعتقاد به مبارزه با مفاسد اقتصادي بيان كرد: مگر نمي‌گويم كه امنيت رواني جامعه بايد حفظ شود، اما گاهي اوقات مطالبي بدون استناد گفته مي‌شود كه امنيت رواني جامعه برهم مي‌خورد.
رييس قوه قضاييه با تاكيد برآنكه رسيدگي به پرونده‌ها را اولويت‌بندي كرديم، تصريح كرد: بسياري از بنادر را رفتم. گاهي يك كشتي و چند تن گندم يا نهاده‌هاي دامي به بندر آمده و اگر بماند فاسد مي‌شود و هزينه بالايي به علت معطلي در بنادر به كشور تحميل مي‌كند كه در اين دو سال گام‌هاي بلندي در اين زمينه برداشته شده تا از هدر رفت منابع پيشگيري شود.
محسني اژه‌اي تاكيد كرد: كدام مديري فسادش ثابت شده و با او برخورد نشده است؟ فرزندان معاون اول قوه قضاييه خلاف كردند و برخورد شد. اين مقابله با فساد جزو افتخارات نظام است و هيچ ابايي در برخورد نداريم و هيچ تبعيضي نداريم.
رييس قوه قضاييه تصريح كرد: بايد ارتباط با نخبگان و دانشجويان را بيش از اين انجام دهيم هرچند با طيف‌هاي مختلف نخبگان و دانشجويان جلساتي داشته‌ايم.
محسني اژه‌اي افزود: اگر ملاك ما قانون نباشد و سليقه‌اي عمل كنيم، تبعيض مي‌شود و اگر بخشنامه و مقرري برخلاف قانون صادر شده اعلام كنيد تا ابطال شود.
رييس قوه قضاييه عنوان كرد: امروز ناهنجاري‌هاي مختلف اجتماعي داريم مخصوصا در حيطه عفاف و حجاب، و بسياري از اين جرايم مشهود است و سال گذشته نيز عنوان كردم با قوانيني كه در حال حاضر داريم نيروي انتظامي و دستگاه قضا مي‌تواند با برخي ناهنجاري‌ها برخورد كند.

ارسال نظر