بررسی قیمت و راهنمای خرید میلگرد

۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۰:۵۷:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۷۳۸
بررسی قیمت و راهنمای خرید میلگرد

اساس هر ساخت و ساز، پایه‌ریزی ساختمان و استحکام مصالح است. کلیدی‌ترین مصالح هر سازه نیز، میلگرد است. با توجه به زلزله‌خیز بودن ایران و وقایع تلخی که در چندسال اخیر شاهد آن بودیم، لزوم توجه به خرید میلگرد مناسب و مقاوم بیش از پیش احساس می‌شود.

قیمت میلگرد نباید تنها ملاک خریداران باشد و از ایمنی آن غافل بمانند. در بحث استحکام و مقاومت میلگرد، استحکام کششی و تنش تسلیم از مهم ترین عواملی است که در انتخاب میلگرد مناسب باید لحاظ شود. تنش تسلیم ، میزان بار وارده به میلگرد است که توانایی تحمل را دارد. در بسیاری از حوادث کشور، عدم توجه به استانداردها و اصول فنی ساخت و ساز، خسارات جبران ناپذیری وارد می شود. عوامل موثر در قیمت روز میلگرد باعث می شود که قیمت میلگرد مهمترین عامل در خرید میلگرد در بازار شود و بسیاری از عوامل دیگر را کمرنگ کند، اما سوالی که مطرح می شود این است که پایین بودن قیمت میلگرد چه هدفی را دنبال می کند و یا تولید کننده ای که قیمت میلگرد خود را پایین اعلام می کند، چه معیاری دارد؟

بررسی قیمت میلگرد

قیمت میلگرد بر اساس عوامل متعددی مانند نوع میلگرد، ابعاد، محل تولید، تقاضا و عرضه، شرایط بازار، تغییرات در هزینه‌های تولید، و شرایط جغرافیایی تعیین می‌شود.  پایین بودن قیمت میلگرد نیز فقط در دو حالت امکان پذیر است :

  • شمش آهن مورد استفاده در تولید میلگرد، مرغوب نباشد در نتیجه کیفیت نهایی میلگرد و مقاومت آن را پایین می آورد.

  • وزن میلگرد از وزن استاندارد تعریف شده برای آن سایز میلگرد کمتر باشد و پایین بودن قیمت خود را در کمتر استفاده کردن از مواد اولیه و کاهش وزن میلگرد، جبران می کند.

 قیمت میلگرد در کارخانجات مختلف، بسته به نوع شمش آهن مورد استفاده و وزن در نظر گرفته شده برای میلگرد، متفاوت خواهد بود. فروشگاه شهر آهن با ارائه  انواع میلگرد از بهترین کارخانه تولید کننده میلگرد در ایران، قیمت روز میلگرد را در صفحه قیمت میلگرد به اطلاع شما عزیزان می رساند. کارشناسان آگاه شهرآهن، با گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی و داشتن سابقه بالا در فروش آهن، می توانند شما را در انتخاب میلگرد درست، یاری کنند و بهترین پیشنهاد را از لحاظ قیمت و کاربرد در اختیارتان قرار دهند. همچنین حضور مهندس مشاور همراه که بتواند در امر خرید و فروش میلگرد، خریدار یا سازنده را همراهی و استاندارد آن را تایید کند نیز می تواند یکی از قدم های نزدیک شدن به انتخاب صحیح میلگرد باشد.

مهم ترین نکات برای خرید میلگرد

برای خرید میلگرد، مهم‌ترین نکات عبارتند از:

  • محصول مورد نظر خود را بشناسید و بدانید چه محصولی با چه مشخصاتی و برای چه کاربردی نیاز دارید. در زمینه آهن آلات به‌ویژه میلگرد، کارخانجات بسیاری محصولات مشابه را در سایزها و وزن های مختلف تولید می کنند که آگاهی از نوع محصول در خرید بهتر می تواند کمک کند. ضمن این که اشتباه در خرید، هزینه سنگینی در پی خواهد داشت.

  • قبل از خرید میلگرد، با مشاوران تخصصی و آگاه برای تایید انتخاب خود مذاکره کنید تا انتخابی صحیح تر و مطمئن تر داشته باشید. کارشناسان شهرآهن، با دانش تخصصی و به صورت رایگان، شما را در انتخاب درست همراهی می کنند.

  • پیش از خرید میلگرد، تناژ بار، تعداد طبقات پروژه و همچنین برند مدنظر خود را بدانید. با راهنمایی مشاوران آگاه، می تواند میلگردی دیگر از کارخانه دیگر با همان کیفیت برند مد نظر اما قیمت پایین تر خریداری کنید ولی تمام این موارد مستلزم این است که مشاوره ای درست داشته باشید.

  • خریداران باید بدانند که ظرفیت بار در نوع خرید بسیار اهمیت دارد، زیرا کارخانه تناژ کمتر از 25 تن را به فروش نمی رساند، مثلاً میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان و خریدار باید از بنگاه های مطمئن و فروشندگان امین محصولات خود را با تناژ کم، تامین کنند.

  • فروش تمامی آهن آلات در سطح جهان به صورت کیلویی است، ولی در ایران مرسوم است بسیاری از آهن آلات را به صورت شاخه به فروش می رساند، لذا باید دقت کافی داشت تا در صورت امکان، کیلویی خرید کرد و در غیر این صورت، وزن، قیمت و مجموع وزن و سایز با هم همخوانی معنی دار داشته باشد، همچنین واحد بسته بندی میلگرد، بندیل است که هر بندیل حدود 2 تن است.

  • قبل از خرید از بنگاه ها و فروشندگان معتبر، قیمت آنلاین آهن کارخانجات مختلف را داشته باشید، زیرا عدم آگاهی از قیمت ها، فرصت سودجویی و افزایش قیمت را به فروشندگان سودجو می دهد.

  • در زمان خرید میلگرد سایزهای 8 ، 10 و 12، حتما A2 و A3 بودن آنها را توجه کنید.

  • نوشته های برجسته روی میلگرد باید ملاک عمل خریداران قرار گیرد. اطلاعاتی که این نوشته ها در اختیار خریدار می گذارند، درصد خطا و خرید نادرست را کاهش می دهد. این نوشته ها حاوی اطلاعاتی از جمله، تعیین‌کننده‌ی نورد مورد استفاده در ساخت میلگرد، اندازه‌ی میلگرد و نوع فولاد مورد استفاده در ساخت آن هستند.

  • دریافت پیش فاکتور رسمی و تایید قیمت بار، قبل از پرداخت هرگونه وجه، می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان بیشتری خرید کنید. خریداران باید فرصت کافی برای مطالعه دقیق پیش فاکتور و نام و نشان محصول مورد نظر اختصاص دهند.

  • بار خود را مجددا وزن نمایید، تا در دام سودجویان قرار نگیرید. بسیار بوده است که وزن باسکول بنگاه با وزن بار عنوان شده و یا حتی با فاکتور ارسال شده، همخوانی نداشته و زیان هایی را به خریدار وارد کرده  است.

  • هزینه بار خود را به طور کامل پرداخت نکنید. همان طور که مطلع هستید خرید و فروش در بازار آهن، به صورت نقدی اتفاق می افتد ولی شهر آهن این نوید را به شما می دهد که با اطمینان بیشتر، بار خود را با 30 درصد مبلغ سفارش دهید و با تایید صحت و سلامت بار و دریافت آن، مابقی هزینه را پرداخت کنید. خرید میل گرد آنلاین را با اطمینان از فروشگاه شهر آهن انجام دهید.

 

ارسال نظر