شناسایی ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در تهران

۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۰۱:۲۴:۳۹
کد خبر: ۲۱۶۰۱۸
شناسایی ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در تهران

رییس گروه کودکان کار و خیابان سازمان بهزیستی کشور گفت: از میان کودکان بازمانده از تحصیل که از سوی مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، حدود ۳۰۰۰ نفر در تهران هستند که نزدیک به صد درصد آنها جزو اتباع و فاقد کد خانوار هستند و امکان ثبت‌نام در مدارس برای آنها مقدور نیست. 

مریم خاک رنگین با اشاره به امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در سامانه برگه حمایت تحصیلی، اظهارکرد: کودکان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس باید ابتدا در سامانه مربوطه (kanoonnobat.ir) ثبت‌نام کنند تا مجوز ثبت‌نام در مدارس را داشته باشند، اما این سامانه همیشه در مهر یا آبان‌ماه باز و همین امر موجب می‌شد کودکان اتباع با تاخیر تحصیلی، هماهنگ شدن با کلاس درس یا ماندن در پشت صف‌های ثبت‌نام مواجه شوند، با این وجود امسال با پیگیری‌های انجام شده این سامانه از شهریورماه فعال شد. 

رییس گروه کودکان کار و خیابان سازمان بهزیستی کشور افزود: در برخی استان‌ها، حتی آن دسته از کودکانی که دارای برگه حمایت تحصیلی هستند (به ویژه کودکان پایه اولی)، ثبت‌نام‌هایشان انجام نشده است. البته در این زمینه آموزش و پرورش درحال همکاری است به گونه‌ای که پایگاه‌های سنجش را فعال کرده، اما هنوز کار نهایی نشده است.

او با تاکید بر اینکه کودکان اتباع مغفول مانده‌اند، افزود: در حال حاضر برخی کودکان اتباع توسط مراکز حمایتی آموزشی تحت نظارت سازمان بهزیستی که وظیفه آنها ارایه خدمات حمایتی به کودکان است، به صورت غیررسمی آموزش می‌بینند.

 

ارسال نظر