۳۸۹ هزار نفر دارای اختلالات شنوایی تحت پوشش بهزیستی هستند

۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - ۰۱:۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۱۵۹۶۴

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر دارای اختلالات شنوایی تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

فاطمه عباسی به مناسبت هفته ناشنوایان (دوم تا هشتم مهرماه) افزود: از این تعداد ۷۱ هزار و ۸۴۶ نفر دارای ناشنوایی خفیف، ۱۲۰هزار و ۵۶۴ نفر دارای ناشنوایی متوسط، ۱۴۵هزارو ۴۱۴ نفر دارای ناشنوایی شدید، ۴۸ هزار و ۸۶۱ نفر دارای ناشنوایی خیلی شدید و سه هزار و ۱۹۱ نفر دارای وضعیت ناشنوایی نامشخص هستند.

او ادامه داد: ۱۱۸ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در کشور فعالیت دارند. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام کودکان بهره مند از خدمات این مراکز به صورت ۱۰۰ درصدی از پوشش یارانه برخوردار بوده و میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی از سوی سازمان به ازای هر کودک به این مراکز بین ۲میلیون ۲۷۰هزار تا ۲ میلیون ۵۶۰ هزار تومان در ماه متناسب با درجه ارزشیابی مرکز است.

عباسی افزود: ۲۰درصد از اعتبار وسایل کمک توانبخشی به مبلغ ۴۴۵.۱۵۴ میلیون رالز در سال ۱۴۰۱ به افراد دارای معلولیت شنوایی اختصاص یافته است. او افزود: درحال حاضر ۵پنج هزار و ۹۸۱ نفر پشت نوبت خدمات بوده که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به صفر برسد. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال ۸۶ اعتبار قابل توجهی با پیگیری‌های به عمل آمده به امر کاشت حلزون اختصاص یافت که جهت کاشت حلزون و تعمیر و تعویض هزینه می‌شود. عباسی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ توانستند از مساعدت مالی سازمان و توانبخشی بعد از عمل کاشت بهره مند شوند.

 

ارسال نظر