خطوط پیشنهادی تراموا در پایتخت اعلام شد

۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۰۰:۴۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۶۰۰۲

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران درخصوص پیشنهاد محل استقرار خطوط تراموا در پایتخت توضیح داد.

میثم مظفر، رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص جزییات جلسه اعضای شورای شهر با مهندسین مشاور حوزه حمل و نقل پایتخت اعلام کرد: در طرح بازنگری جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، موضوع تکمیل پوشش حمل و نقل ریلی، توجه به سیستم‌های یکپارچه حمل و نقلی و تکمیل شبکه معابر مدنظر قرار دارد که در جلسه مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدهای فعلی حمل و نقلی شهر تهران پاسخگوی نیاز 17 کریدور پر تقاضای شهر تهران نیست، افزود: بر اساس استانداردهای جهانی، باید در بازه‌های زمانی مختلف تقاضای سفر از مدهای مختلف حمل و نقلی استفاده شود. بناست ترن‌ها، اتوبوس‌ها و تراموا برای ظرفیت جابه‌جایی 10 تا 12 هزار مسافر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی درباره محل پیشنهادی استقرار 3 خط تراموا اظهار کرد: این 3 خط بر اساس مطالعات انجام شده که پیشینه بیش از 15 سال دارد، برای تراموا قابل بررسی است. خط اول مسیر لویزان تا جنت‌آباد، خط دوم پایانه شرق تا تهرانسر و خط سوم از دانشگاه علوم تحقیقات تا خاوران پیشنهاد شده است و اعضا در جلسه شورا خواستار تحویل جزییات و اطلاعات طرح تراموا برای بررسی توسط خودشان و مشاورین تخصصی شدند.

 

ارسال نظر