واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار آسان شد

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ۰۰:۲۴:۰۹
کد خبر: ۲۱۵۸۳۸

نرگس باقری زمردی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به مدیر دفتر فناوری داده صمت نوشت، محل تامین ارز گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار تغییر کرده است. طبق نامه باقری زمردی، واردکنندگان تلفن همراه از این به بعد می‌توانند از ارز حاصل از صادرات دیگران هم برای واردات موبایل استفاده کنند.

درحالی که پیش از این شرکت‌ها فقط می‌توانستند با ارز حاصل از صادرات خود برای وارد کردن تلفن همراه استفاده کنند. البته نیمه سال گذشته نیز خبر از ورود تلفن‌های همراه بالای 600 دلار با ارز حاصل از دیگران به غیر از ارز حاصل از صادرات خود مطرح بود. اما مشخص نشد چرا اجرا نشد. تا اینکه نیمه اسفند سال گذشته محسن شکرالهی مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری در نامه‌ای به احمدی سرپرست معاونت مقررات و برنامه‌ریزی بانک مرکزی، ۵ پیشنهاد جدید وزارت صمت را برای تنظیم بازار تلفن همراه و تبلت اعلام کرد.

یکی از پیشنهادهای او این بود که محدودیت واردات گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالاتر از ۶۰۰ دلار حذف و واردات صرفا از محل صادرات خود و ایجاد امکان خرید برای این مدل گوشی‌ها در تالار دوم اتفاق بیفتد. سیاستی که آن هم تعیین تکلیف نشد. الان مشخص نیست، سیاست واردات تلفن همراه با ارز حاصل از صادرات دیگران چقدر به کنترل بازار موبایل کمک کند.

 

ارسال نظر