در تمام نبردها دشمن را شکست دادیم

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۷۹۶

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امروز ۳۱ شهریور سالروز آغاز پرافتخارترین قطعات تاریخ اسلام و ایران عزیز است. سرآغاز یک حماسه عظیم در امتداد عاشورای ۶۱ هجری است. وی ادامه داد معمولا بعضی از حوادث تاریخی برای امت‌ها نقشی حیاتی و سرنوشت ساز و ابدی ایفا می‌کنند، بعضی از وقایع تاریخ خط اثری ابدی در سرنوشت ملت‌ها دارند.

همانطور که عاشورا قله درخشان عالم و نقطه بقا و استمرار حیات اسلام، قلب‌ها را تحت تاثیر خود قرار داد و تا ابد فرهنگ‌ظلم ستیزی کنار امام مومنان و فداکاری و ایثار عظمت ایمان را به نمایش گذاشته شد؛ دفاع مقدس ایران هم تکراری از آن واقعه عظیم در دوره معاصر بود و پدیده‌ای شگفت‌انگیز در تاریخ جنگ‌های بشر بود.

وی افزود: دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود. دفاع مقدس واکنش سرسختانه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدان آنها در مقابل یک پدیده نوین سیاسی در آن دهه‌های پایانی قرن بیستم بود و انقلاب اسلامی توانسته بود از مشرق ایران زمین زلزله سیاسی شدیدی در نظم ساخته قدرت‌های آن روز وارد کند. سلامی ادامه داد: انقلابی در منطقه‌ای که تکیه گاه امریکا بود، صورت گرفت، تا آن زمان ثروت‌های مادی و هویت معنوی و ارزش‌های فرهنگی این ملت، همه توسط قدرت‌های بزرگی مثل امریکا به یغما رفته بود.

وی افزود: جنگ در شرایطی رخ داد که همه قدرت‌های شیطانی آن روز خصومت خود را در مواجهه با انقلاب کنار گذاشتند و همه دشمنان ما در برابر انقلاب عزیز اسلامی با هم متحد شدند و شاهد اتحاد امریکا و شوروی علیه انقلاب اسلامی بودیم. این جنگ استثنایی‌ترین جنگ تاریخ بود که در آن یک ملت تازه به استقلال رسیده با بزرگ‌ترین اتحاد نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی جهان مواجه شود. این جنگ برای پشیمان کردن ملت ایران از انقلابش بود. وی همچنین گفت: استواری، شکوه، صبر، قدرت امید و ایمان بود که باعث شد ما در صحنه سخت بر دشمن غلبه کنیم و خداوند بود که ملت ایران را در شرایط سخت تحریم نجات داد. جنگ پایان یافت و خاطرات باشکوه آن در حافظه ایران می‌ماند و دین شهدا بر ما خواهد ماند و امنیت و اقتدار و پیشرفت ما مدیون خون‌های پاک ریخته شده است.

امروز عظمت ایران را در همه جا می‌بینید. می‌بینید رییس‌جمهور ما با مواضع انقلابی و دقیق چطور استکبار را به چالش می‌کشاند. ما در تمام نبردها دشمن را شکست دادیم و ملت ایران شجاعانه و آگاهانه و با بصیرت در تمام صحنه‌ها دشمن را با ناکامی بدرقه کردند.  وی در پایان یادآور شد: امسال مردم عزیز ما حتی به فراخوان دشمن لبیک نگفت و نشان داد که در ایران گوش هیچ کس شنوای گفته‌های بیگانگان نیست.

 

ارسال نظر