سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی همه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ۰۲:۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۰۹۶۹۵

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی در منطقه و در عرصه ملی به همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج مسلط بوده و آنها را خنثی می‌کند.

محمدباقر قالیباف در اولین کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (عرشیان بی‌نشان) که صبح روز (یکشنبه، ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲) در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک اعیاد قربان و غدیر و با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم از رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه برای حفظ فرهنگ شهدا که با یک کار عمیق که از گذشته تاکنون صورت گرفته تشکر کنم و به همه برگزارکنندگان این برنامه خداقوت بگویم، گفت: هرچه بخواهیم در وصف قربان و غدیر بگوییم و نمونه، مصداق و فرهنگ بندگی، اطاعت و پا روی نفس گذاشتن را روی کره‌خاکی و در دنیای امروز ببینیم، باید به دوران دفاع مقدس اشاره کنیم.

قالیباف افزود: هیچگاه از این جمله همیشگی شهید سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس غفلت نمی‌کنم که همواره می‌گفت اگر بخواهیم یک قطعه از بهشت و زندگی مومنانه را روی کره‌خاکی پیدا کنیم باید بگوییم دوران دفاع مقدس بود که مظهر و نمادی از قربان و فرهنگ قربانی است؛ فرهنگی که پدر، پسر، برادر و دوست در کنار هم به صورت مخلصانه می‌جنگیدند و این جنگ به دور از هر منیت و با پا گذاشتن روی هوای نفس بود.

وی افزود: کم شاهد نبوده‌ایم که در گردانی، پسری فرمانده گردان و پدر رزمنده آن گردان بود؛ تیری بر سر پسر خورد و به شهادت رسید و پدر به عنوان رزمنده او، سر پسرش را روی پای خود گذاشت و بعد پیکر مطهر او را پشت ماشین قرار داد و حتی حاضر نشد تا روز بعد هم به پشت جبهه بازگردد. اینها نمادهایی از شهدا و فرهنگ شهدا است؛ نمادهایی از اطاعت و فرمانبرداری که ناشی از طهارت و پاکی روح رزمندگانی است که اینگونه به قربانگاه رفته و برای رضای خدا مبارزه می‌کنند تا به شهادت برسند و ما امروز وارثان چنین فرهنگی هستیم. قالیباف در ادامه با بیان اینکه این مجالس برای ذکر نام و یاد شهدا است، عنوان کرد: یکی از برکات این جلسات که برای همه ما و برای ملت و جامعه اثرگذار است، این است که ما را از یک عامل گمراه‌کننده که همان غفلت در زندگی است، دور کرده تا ما را به خودمان بیاورد.

در حقیقت مجلس ذکر و یاد شهدا ما را از غفلت‌ها بیدار کرده و متوجهمان می‌کند که چه فرهنگ غنی داریم. رییس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: این فرهنگ همان فرهنگی است که امام شهدا (ره)  در آن مقطع تاریخ با آن باعث عزت مسلمانان و احیای فرهنگ جهاد و شهادت شد از این رو نباید از این عظمت و بزرگی غفلت کرده و از آن فاصله بگیریم. ما در دوران دفاع مقدس و در فرهنگ جهاد و شهادت، همکاری جمعی و ملی را با تمام معنای خود دیدیم. میدان دفاع مقدس میدان آزمایش و عبور از خود و همه تعلقات دنیوی بود.

 

ارسال نظر