افزایش تقاضا برای خرید طلا با کنترل نرخ ارز/ خرید مصنوعات طلا سود بیشتری دارد یا طلای آب‌شده و شمش طلا؟

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۷۹۳
افزایش تقاضا برای خرید طلا با کنترل نرخ ارز/ خرید مصنوعات طلا سود بیشتری دارد یا طلای آب‌شده و شمش طلا؟

ابراهیم محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره وضعیت بازار طلا اظهار کرد: مقایسه وضعیت هفته گذشته بازار با پیش از تعطیلات و ماه محرم نشان می‌دهد مقداری داد و ستد بیشتر شده و تقاضا هم نسبت به قبل از تعطیلات ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

به گزارش اقتصادآنلاین، وی افزود: در این شرایط ثبات بازار مهم است، امیدواریم این ثبات بهتر از این شده تا تقاضا و داد و ستد نیز نیز بیشتر شود. در حال حاضر در بازار طلا خرید نسبت به ایام محرم نسبتا بهتر شده است اما سرمنشا ادامه این شرایط ثبات در قیمت ارز است اگر نرخ ارز بیشتر کنترل شود انتظار اینکه تقاضای طلا نیز افزایش یابد وجود دارد. 

عضو اتحادیه طلا و جواهر درباره آینده بازار طلا نیز گفت: با مسیری که در ارتباط بین کشورها باز شده و اخباری که درباره وضعیت تحریم‌ها وجود دارد همچنین آزادسازی اموال ایران همه نشان دهنده این است که شرایط کشور بهتر می‌شود اگر این وضعیت ادامه داشته باشد در مورد قیمت‌ها می‌توان انتظار داشت که کاهشی‌تر شود. 

وی با بیان اینکه اگر آرامش در بازار باشد رونق تولید و کسب و کار بهتر از گذشته خواهد شد، اظهار داشت: قدرت خرید مردم برای خرید یک گرم طلای ساخته شده که ۲ میلیون و ۴۵۰ تا ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان شاید مساعد نباشد اما اگر قیمت‌ها کاهشی باشد قدرت خرید مردم هم بیشتر خواهد شد. 

محمدولی در پاسخ به این سوال که چرا حباب سکه هنوز در قیمت بالایی قرار دارد نیز گفت: هر آنچه نیاز مردم است باید به بازار عرضه شود، ضرب سکه در اختیار بانک مرکزی است اگر این حباب کم نشده یکی از دلایل این است که سکه‌ای که مردم نیاز دارند باید ضرب شده و بازار عرضه شود هر موقع این اتفاق نیفتد و کسری در بازار باشد خود به خود حباب به وجود می‌آید و حتی ممکن است مانند گذشته بیشتر از این هم شود. 

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا همچنان یک سرمایه‌گذاری مطمئن است یا خیر نیز گفت: سرمایه‌گذاری روی طلا به ویژه در بخش تولید و صادرات در دراز مدت کسی را دچار ضرر و زیان نخواهد کرد اما باید توجه داشت، خرید شمش و طلای آب شده به جز زمان خرید و فروش استفاده دیگری ندارد اما مصنوعات طلا را می‌توان به عنوان زینت استفاده کرد و هر زمان هم لازم شد می‌توان آن را فروخت و مورد مهم دیگر خرید مصنوعات طلا باعث می‌شود رونق به تولید بازگردد و از تولید داخلی نیز حمایت شود.

 

ارسال نظر