بانک‌ها باید به زوج‌های جوان تسهیلات پرداخت کنند

۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۴:۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۱۱۵
بانک‌ها باید به زوج‌های جوان تسهیلات پرداخت کنند

احمد محرم زاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با انتقاد از وضعیت توزیع قیر رایگان گفت: با ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان می‌توان به میزان ۱۰۰ همت کار عمرانی انجام داد آن هم در شرایطی که پروژه های زیادی در انتظار تهیه قیر و اجرای آسفالت ریزی هستند. شهرداران، دهیاران و دستگاه‌های اجرایی عملیات آماده‌سازی راه ها، جاده ها و معابر روستاها را انجام داده و باید تا قبل از سرد شدن هوا عملیات آسفالت ریزی را انجام دهند. قیر رایگان در مناطق کم برخوردار و محروم برای بهبود وضعیت جاده‌های روستایی، بین شهری و داخل شهرها و جاده‌های بین مزارع، گلزار شهدا و پایگاه‌های بسیج و محیط مدارس استفاده می شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ساکنین این مناطق در داخل نقشه جغرافیایی ایران قرار دارند؛ مردمانی که در برابر حمله دشمنان ایستادند و از جان و مال خود گذشته اند پس چرا برخی با توسعه و پیشرفت و رفاه مردم مخالفت می‌کنند. رییس مجلس از مصوبه دفاع کند.

محرم زاده همچنین گفت: باید موضوع کمبود شدید نیروی خدماتی و حذف حق سرایداری برای خدمتگزاران مورد پیگیری قرار گیرد همچنین لازم است از نیروی شاغل در مدارس غیر دولتی و نهضت سواد آموزی استفاده شده و اعتبار مالی لازم در فصول هزینه‌های آموزشی، ورزشی، عمرانی و پرورشی قبل از سال تحصیلی اختصاص پیدا کند.

وی بر لزوم حل مشکل تشکیل کلاس برای آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی که و پرداخت مطالبات فرهنگیان و نهایی کردن نظام رتبه بندی تاکید کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه از پرداخت نشدن تسهیلات بانکی به جوانان انتقاد کرد و افزود: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید به زوجین جوان وام پرداخت شود اما بانک‌ها به زوجهای جوان تسهیلات پرداخت نمی‌کنند.

محرم زاده با تاکید بر اینکه باید همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری عملیاتی شود گفت: مصوبه مجلس برای ساماندهی کارکنان شرکتی نیز تعیین تکلیف شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: کشاورزان در منطقه ارسباران به دلیل شرایط جوی نامناسب آسیب جدی دیده و با مشکل مالی مواجه هستند. آنها توان مالی برای خرید کود و بذر و سم را ندارند و صندوق بیمه کشاورزان نیز خسارت ان ها را پرداخت نکرده است.

ارسال نظر