ماجرای جلسه بنزینی مجلس چیست؟

۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۱۰:۰۶:۲۵
کد خبر: ۲۱۳۳۱۹
ماجرای جلسه بنزینی مجلس چیست؟

روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارامنه جنوب‌ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این هفته کمیسیون انرژی مجلس در نظر دارد ‌جلسه‌ای در کمیسیون‌ با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران‌، با موضوع بنزین و شایعات پیرامون آن‌، برگزار کند.

به گزارش مشرق، وی گفت‌: در جلسه فوق الذکر، از سوی وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران‌ با محوریت مشکل بنزین‌، گزارشی ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم بیان کرد: در این جلسه، مسائل مربوط به کارت سوخت‌، مشکل بنزین‌، نحوه توزیع بنزین‌، روند صعودی مصرف بنزین‌، میزان ذخایر موجود بنزین‌ و پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم برای حل مسئله بنزین در کشور مطرح و تبادل نظر خواهد شد.

بیگلریان با اشاره به شایعات افزایش نرخ بنزین تأکید کرد: وزارت نفت برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد و در آستانه مطرح شدن برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی‌، بعید می‌دانم که تصمیم افزایش نرخ بنزین‌، عقلایی باشد، زیرا هر تصمیم‌گیری می‌تواند تبعات اقتصادی و اجتماعی داشته باشد همه برنامه‌ها باید با رویکرد برنامه هفتم توسعه هماهنگ باشند.

وی تصریح کرد: اکنون در شرایطی نیستیم که به سمت شوک درمانی در جامعه حرکت کنیم و اگر دورنمایی نیز برای افزایش نرخ متصور شویم‌، طبیعتاً باید در زمان مناسب در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و با شنیدن انتقادات و مسائل مربوطه در صحن علنی‌، ابعاد و لایه‌های گوناگون آن بررسی و همه جوانب در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر