بهره‌برداری از دو طرح احداث نیروگاه مقیاس کوچک در استان فارس

۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۰۲:۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۱۴۸۲۳

طی مراسمی با حضور مهندس محمد حبیب‌آگهی معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای فارس، مهندس سیاوش چترسیماب مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت، دکتر محمد جواد عسگری نماینده شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی، بهمنی فرماندار زرین‌دشت و مسوولان محلی طرح دو نیروگاه دیزل ژنراتور رستاق در شهرستان داراب و مزایجان در شهرستان زرین دشت به بهره‌برداری رسید.

مهندس محمد حبیب آگهی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای فارس در این مراسم که همزمان با هفته دولت برگزار شد با برشمردن مزایای استفاده از نیروگاه‌های مقیاس کوچک در مناطق محروم افزود: از جمله مزایای این طرح رفع مشکل افت ولتاژ در این مناطق با توجه به مشکلات شبکه برق می‌باشد . 

ایشان با اشاره به مشکل افت ولتاژ در این دو منطقه گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان اجرا شده است . وی اضافه کرد: با تلاش متخصصان شرکت برق منطقه‌ای فارس نصب، جانمایی و راه‌اندازی تجهیزات دو نیروگاه دیزلی رستاق و مزایجان در شهرستان‌های داراب و زرین دشت فارس به پایان رسید و برق مطمئن و پایدار در اختیار این شهروندان قرار گرفت.

ایشان با تشریح اقدامات انجام شده برای نصب دیزل ژنراتور در مناطق مذکور گفت: در یک کار جهادی با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد پاسارگاد احداث این دو نیروگاه آغاز گردید و با توجه به مشکلات مردم در این مناطق طی 45 روز کار خرید، نصب، تست و راه‌اندازی دستگاه‌ها و تجهیزات انجام شد که ثبت این رکورد در هیچ جای کشور سابقه نداشته است. 

سیاوش چتر سیماب مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت برق منطقه‌ای فارس و مجری طرح نیز با اشاره به شرایط اقلیمی منطقه و مشکلاتی که در سال‌های گذشته به وجود آمد، راه‌اندازی این دو نیروگاه دیزلی را فرصتی برای تامین برق پایدار و ترمیم مشکلات افت ولتاژ در مناطق رستاق داراب و مزایجان شهرستان زرین دشت دانست.

مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت برق منطقه‌ای فارس ادامه داد: در این نیروگاه‌ها، یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با پیگیری‌های مستمر و همکاری‌های بین بخشی و تلاش‌های جهادی مهندسین و متخصصین شرکت برق منطقه‌ای فارس عملیات تعیین ساختگاه و انتقال تجهیزات آغاز و ظرف مدت بسیار کوتاهی تجهیزات نیروگاه در محل جانمایی، تخلیه و نصب گردید و امید می‌رود برق مطمئن و پایدار برای ساکنان این مناطق تامین گردد.

صالحی هماهنگ‌کننده نصب نیروگاه‌ها نیز آب و هوای گرم منطقه را از جمله شرایط سخت در انتقال‌ این تجهیزات دانست و افزود: به رغم سختی کار و مسافت طولانی و گرمای شدید، همکاران برق منطقه‌ای فارس بصورت شبانه روزی برای نصب تجهیزات این دو نیروگاه تلاش کردند . 

ایشان خاطرنشان کرد: برای تامین سوخت مورد نیاز هر دو نیروگاه و همچنین چگونگی فعالیت در روزهای اوج مصرف تابستانی همه تمهیدات اندیشیده شده که با برنامه‌ریزی مسوولان شرکت با موفقیت انجام شده است.

درادامه مراسم دکتر عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با تقدیر از خدمات برق منطقه‌ای فارس بر لزوم تامین زیر ساخت‌ها برای توسعه صنعتی منطقه با تامین برق پایدار تاکید کرد.

بهمنی فرماندار زرین دشت نیز از خدمات شرکت برق منطقه‌ای فارس در بهبود تامین برق و کاهش خاموشی و افت ولتاژ روستای مزایجان تقدیر کرد.

افتتاح و بهره‌برداری از این دو طرح نیروگاهی در مراسم جداگانه‌ای با حضور مسوولان محلی در بخش رستاق شهرستان داراب و مزایجان شهرستان زرین دشت برگزار گردید.

 

ارسال نظر