خبر مهم برای متقاضیان تاکسی برقی

۱۴۰۲/۰۶/۰۷ - ۱۴:۰۰:۴۲
کد خبر: ۲۱۴۱۵۸
خبر مهم برای متقاضیان تاکسی برقی

مهدی چمران صبح امروز در حاشیه یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت اظهار کرد: شهرداری برای بیش از 600 دستگاه اتوبوس سهم خود را به وزارت کشور پرداخت کرده است و قرار است پس از اربعین به ناوگان تهران افزوده شود.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در ارتباط با ورود 300 دستگاه اتوبوس در آستانه مهرماه به پایتخت افزود: روز گذشته بنده با مسئولان دو اتوبوس‌ساز گفت‌وگویی را داشتم و یکی از آنها اذعان داشت که 30 دستگاه اتوبوس را آماده کند و بعید می‌دانم بتوانیم تا مهرماه 300 دستگاه اتوبوس را وارد سیستم حمل و نقل کنیم. حدودا 100 دستگاه از این تعداد وارد سیستم حمل و نقل خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص اورهال اتوبوس‌های قدیمی اتوبوسرانی تصریح کرد: این مسئله نیز با سرعت در حال انجام است و هر زمان که هر تعداد اتوبوس اورهال شوند وارد سیستم حمل و نقل خواهند شد.

چمران با اشاره به تفاهم شهرداری، وزارت صمت و نفت برای خرید تاکسی‌های برقی و ورود آنها به پایتخت گفت: هزینه یک دستگاه تاکسی برقی حدود یک میلیارد تومان است که 400 میلیون آن را وزارت نفت و بیش از 300 میلیون نیز در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود و مالک تاکسی نیز می‌تواند تاکسی فرسوده خود را بفروشد تا بتواند تاکسی برقی را خریداری کند.

ارسال نظر