شورای شهر به دنبال نرخ‌گذاری برای تاکسی‌های اینترنتی

۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ۱۲:۲۹:۲۵
کد خبر: ۲۰۸۰۷۰
شورای شهر به دنبال نرخ‌گذاری برای تاکسی‌های اینترنتی

علی اصغر قائمی با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی کسب و کار ملی هستند، اظهار کرد: فعالیت این تاکسی‌ها بخشی نیست که شورای یک شهر بتواند در نرخ‌گذاری و روند فعالیت‌ آنها اعمال نظر کند.

به گزارش ایسنا، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران دامه داد: نقش شوراها در کسب و کارهای این چنینی که در مقیاس ملی عمل می‌کنند و آثار آنها در مقیاس محلی است، هنوز مشخص نشده است.

قائمی با بیان اینکه نظر رئیس شورا در رابطه با ضرورت اثرگذاری شورای شهر در نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی بجا و درست است، یادآور شد: مساله این است که راهکار و چگونگی اعمال و اجرای آن هنوز پیدا نشده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در این حوزه از سویی دیگر شورای عالی فضای مجازی، این تاکسی‌ها را به عنوان یک زیست بوم می‌ شناسد و به دنبال این است که نظامات رگولاتوری و تنظیم‌گری بخشی را برای این تاکسی‌ها تنظیم کند.

بر اساس گزارش سایت شهر ، وی تأکید کرد: طبیعتاً باید یک یا دو شهر که بیشترین دامنه استفاده از تاکسی‌های اینترنتی را دارند در این نظامات قرار بگیرند و اگر اینگونه باشد، می‌توان نقش شوراها را در نرخ‌گذاری اعمال کرد.

ارسال نظر