امنیت پایدار در این است که مسائل اقتصادی را حل کنیم

۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ۰۲:۵۳:۲۴
کد خبر: ۲۱۳۳۷۴

محمدباقر قالیباف در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسوولان سپاه پاسداران گفت: در آستانه اربعین توفیق پیدا کردم در جمع شما پاسداران عزیز که مایه سربلندی ایران اسلامی و مکتب الهی هستید، حضور داشته باشم.

رییس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: وقتی پای خود را در محیط سپاه می‌گذارید و در جمع پاسداران حضور پیدا می‌کنید، متوجه می‌شوید سپاه چه محیط باصفا و باصداقتی است. این نعمت بزرگ و ثمره خون شهدای دوران دفاع مقدس و آثار ارواح طیبه شهدایی مانند شهید سلیمانی است، هرچند اولین‌بار است جای شهید سلیمانی را در این نشست خالی می‌بینیم، اما روح او همیشه در بین ما حاضر است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در گام اول توانست خود را تثبیت کند که این مهم است چرا که در شرایط دوقطبی مطلق، پیروزی انقلاب معجزه بود، اظهار کرد: بعد از آن ترورها، فتنه‌گری‌ها، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای، آشوبگری‌ها و انواع و اقسام تهدیدها وجود داشت که هر کدام از آنها می‌توانست به تنهایی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد. قالیباف ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم دشمنان امروز دست از براندازی ما برداشته‌اند، بلکه آنها تنها شیوه خود را عوض کرده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دوم که در گام اول انقلاب باید به آن توجه کنیم، این است که انقلاب اسلامی یک پیام الهام بخش برای همه امت‌های اسلامی، کشورهای اسلامی، کشورهای آزاده، انسان‌های آزاده، از شرق تا شبه قاره، تا خاورمیانه، تا شمال آفریقا و بعضاً کشورهای قاره امریکا و اروپا است. این پیام و باور به آنجا رفت و اثرگذار شد و اثر آن را دیده و می‌بینیم و این عمق راهبردی انقلاب اسلامی است که ما به راهبری و هدایت این موضوع باید توجه کنیم و پیش برویم و این ریشه در فرهنگ انتظار و مهدویت دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید خود را به عنوان یک منتظر واقعی و صالح مصلح بشناسیم و در این مسیر مبارزه کنیم و با این نگاه، جابه‌جایی‌ها و تغییر نظم‌جهانی در دنیا را تحلیل کنیم، خاطرنشان کرد: آیات سوره صف را نگاه کنید، خداوند رو به جلو با ما صحبت می‌کند و وعده و بشارت به ما داده است که اگر محکم بایستیم، پیروز می‌شویم. قالیباف عنوان کرد: شک نکنید که حرکت شهید سلیمانی و شکل‌گیری جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، یمن، غزه، کرانه باختری و عراق نمونه‌ای از بشارت‌های الهی است.

یادمان نرفته در ابتدای بحران سوریه، تحلیل‌ها این بود که دولت این کشور سقوط می‌کند و حتی گلوله به کاخ ریاست‌جمهوری برخورد می‌کرد اما در لحظه تحقق سنت‌های الهی همه‌چیز تغییر کرد. این سنت الهی است که در مسیر مقاومت و جهاد تا جان انسان‌ها به لب نرسد و تا صف مومنین و مشرکین از هم جدا نشود، پیروزی محقق نخواهد شد.

رییس مجلس گفت: این عظمت جبهه مقاومت است که امروز امریکا با همه قدرتی که دارد، در منطقه به ذلت دچار شده و فرمانده سپاه پاسداران با قدرت می‌گوید امریکا را از منطقه خارج می‌کنیم و این وعده و سنت الهی است و با این فرهنگ رو به جلو را نگاه می‌کنیم. بدون هیچ وادادگی و عقب‌نشینی از اصول، اینها رخ داده و اینها ثمرات و برکات خون شهدا و امت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بعضی اوقات مشکلات جاری و روزمره ما را به جایی می‌رساند که از عظمت انقلاب و جمهوری اسلامی و افتخارات بزرگ غافل می‌شویم و یادمان می‌رود و در روحیه ما اثر می‌گذارد، عنوان کرد: این مشکلات چیزی نیست که به آنها توجه نکنیم بلکه باید آن را حل کنیم اما هیچ چیز از ارزش نظام و انقلاب اسلامی کم نمی‌کند.

قالیباف گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تعبیر زیبایی برای اینکه ما چه مسیری را در گام دوم طی کنیم و چگونه آن را طی کنیم، دارند. ایشان می‌فرمایند که برای این انقلاب مهم است که چرا باید بماند و چگونه باید بماند، این پیام گام دوم عین وصیت نامه امام خمینی (ره) مهم است و باید همیشه آن را بخوانیم تا متوجه شویم چه رسالت‌هایی داریم.

بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه محیط داخلی و خارجی، فضای منطقه‌ای و روزمره اهمیت دارد؛ اینکه چرا انقلاب باید بماند و چگونه باید بماند. اعتقاد دارم در گام دوم باید بر مشکلاتی که بعضی اوقات ما را از عظمت انقلاب اسلامی غافل می‌کند متمرکز شویم تا آن را حل کنیم. رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با انقلاب اسلامی زندگی کرده‌ایم، اما نسل‌های بعدی با آن زندگی نکرده‌اند و ما نیز به درستی نتوانستیم این موضوع را به آنها منتقل کنیم. آنها امروز را می‌بینند و قضاوت می‌کنند. ما در اولین اقدام باید تلاش کنیم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم. این مهم‌ترین وظیفه ما است.

 

ارسال نظر