قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۷ مرداد ۱۴۰۲/ بازار خودرو به این شرط آرام و بدون نوسان می‌ماند+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۵/۲۷ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۲۵۸
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۷ مرداد ۱۴۰۲/ بازار خودرو به این شرط آرام و بدون نوسان می‌ماند+ جدول قیمت‌ها

قیمت خودرو امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ با تغییر چندانی روبه‌رو نیست و می‌توان گفت که همه خودروها بدون تغییر نسبت به روز گذشته در حال خرید و فروش هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در چند ماه اخیر، بازار خودرو در رکود عمیقی فرو رفته و خریداران بسیاری را متضرر کرده است. بسیاری بر این باورند که رکود بازار، مقطعی بوده و پس از مدت کوتاهی، رونق خواهد یافت. اما برخی دیگر که به ورود خودروهای خارجی معتقدند، باور دارند که قیمت‌ها باید بیش از این کاهش داشته باشند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز تغییرات چندانی را تجربه نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد

در بازار داخلی‌ها، هیچ تغییری به چشم نمی‌خورد و قیمت خودروهای داخلی نسبت به روز گذشته، ثابت گزارش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S هاچ‌بک پرفروش شرکت سایپا امروز بدون تغییر قیمت، با همان عدد نهایی 348 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

شاهین G که لوکس‌ترین محصول تولیدی حال حاضر سایپا به شمار می‌رود نیز با نرخ 573 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

رانا پلاس ایران خودرو، یک سدان بر پایه پلتفرم پژو 206 بوده که روز گذشته پنج میلیون تومان افزایش نرخ را تجربه کرد و با قیمت 495 میلیون تومان رسید. به این ترتیب، این خودروی ایرانی تنها یک قدم با کانال 500 میلیونی فاصله دارد.

پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401 که در روزهای گذشته با یک افت 10 میلیون تومانی همراه بود، امروز هیچ تغییری نداشته و با همان نرخ 480 میلیون تومان درحال معامله است.

جدول قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی در بازار آزاد

قیمت خودروهای مونتاژی بازار نیز با پیروی از داخلی‌ها، هیچ تغییری نداشته و در ثبات کامل قرار دارد.

جک J4 آپشنال کرمان موتور که از ارزان‌ترین سدان‌های مونتاژی بازار به شمار می‌رود، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با قیمت 760 میلیون تومانی روزهای گذشته درحال خرید و فروش است.

هایما S5 اتوماتیک 6 سرعته از کراس‌اوورهای کامپکت ایران خودرو بوده که روز گذشته حدود پنج میلیون تومان گران‌تر شده بود. اما این خودرو امروز با همان نرخ یک میلیارد و 230 میلیون تومانی معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس که از دیگر کراس‌اوورهای پرطرفدار بازار محسوب می‌شود، در چند روز اخیر هیچ تغییری نداشته و در قیمت ثابت یک میلیارد و 410 میلیون تومان درحال خرید و فروش است.

فونیکس تیگو 7 پرو، یک کراس‌اوور رده بالا از مدیران خودرو به شمار می‌رود. اما این خودرو نیز توانایی حرکت ندارد و به قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومان معامله می‌شود.

جدول قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید، بازار خودرو چند وقتی است که در رکود شدید فرو رفته و موجب شده که حباب قیمتی خودروها، به نوعی خالی شود. اما هرازچندگاهی اخباری منتشر می‌شود که برخی از افراد، این اخبار را به نوعی تحلیل می‌کنند که گویی قرار است بازار خودرو دوباره وارد روند خاصی شود.

افرادی که از رکود فعلی بازار در حال متضرر شدن هستند و دوست دارند که معاملات، دوباره به روند قبلی خود بازگردد تا دوباره سودهای میلیونی به جیب بزنند.

وی ادامه داد: واردات خودروها، اگرچه با تعداد کم و سرعت پایین انجام می‌شود؛ اما باید به اتفاق مثبتی که در حال رخ داد است، نگریست. باتوجه به اینکه تعرفه گمرکی، قیمت‌های خرید خودروهای وارداتی و سود شرکت‌ها نیز مشخص است، همچنین دروازه‌های بازار نیز باز بوده، کسی نمی‌تواند خودروهای وارداتی چند سال گذشته را با قیمت‌های میلیاردی به فروش برساند.

جعفری درباره قیمت خودرو در هفته آتی گفت: در هفته گذشته نیز زمزمه‌هایی از افزایش قیمت خودرو به گوش می‌رسید، اما دیدیم که در عمل، به این شکل نبوده و در وضعیت فعلی، فقط مصرف‌کننده در حال خرید و فروش در بازار است. هفته آینده نیز به شرطی که نوسانات ارزی زیادی نداشته باشیم، قیمت خودرو به همین شکل و بدون نوسان خواهد ماند.

 

ارسال نظر