قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی در بازار ۱۳ مرداد ۱۴۰۲/ هیجان بازار خودرو فروکش می‌کند؟+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۵/۱۳ - ۱۳:۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۱۰۳
قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی در بازار ۱۳ مرداد ۱۴۰۲/ هیجان بازار خودرو فروکش می‌کند؟+ جدول قیمت‌ها

قیمت خودرو امروز، جمعه، ۱۳ مرداد ۱۴۰۲، وضعیت ثابتی دارد. همه محصولات بازار، چه داخلی و چه مونتاژی نسبت به روز گذشته هیچ‌گونه تغییری نداشتند و وضعیت کلی، با آرامش گزارش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو از اواسط هفته گذشته بر اثر افزایش نرخ دلار در بازار آزاد، افزایش اندکی را تجربه کرد و برای بسیاری از افراد، این پرسش را ایجاد کرد که آیا بازار خودرو در لبه پرتگاه قرار گرفته و رالی صعودی دیگری در حال آغاز است؟

برای رسیدن به جواب این سوال علاوه‌ بر نرخ دلار، باید سنجه‌های دیگری هم مورد بررسی قرار گیرند که در انتهای گزارش به آن اشاره می‌شود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز روند با ثباتی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد

همانطور که اشاره شد، قیمت خودروهای داخلی هیچ تفاوتی نسبت به روز گذشته ندارد و کلیت بازار، باثبات گزارش می‌شود.

پراید 131 و پراید 111 با مدل 1399، پس از پنج میلیون تومان افزایش در روز یکشنبه هفته جاری، تغییر قیمتی نداشتند و به ترتیب با همان نرخ 315 میلیون و 325 میلیون تومان معامله می‌شوند.

شاهین G که سدان لوکس شرکت سایپا به شمار می‌رود، روز گذشته کاهش 10 میلیون تومانی را به ثبت رساند. این خودرو نیز تغییری نسبت به روز گذشته نداشت و با قیمت 570 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس نیز همانند رقیب خود یعنی شاهین G، روز پنج‌شنبه حدود 10 میلیون تومان افت قیمت داشت که امروز، با همان قیمت 580 میلیون تومان روز گذشته در حال معامله است.

دنا پلاس توربو 6 دنده که نسبت به ابتدای هفته، یک جهش 35 میلیون تومانی تجربه کرده بود، امروز نوسانی نداشته و با همان نرخ 755 میلیون تومان در حال خرید و فروش است.

جدول قیمت انواع خودروی داخلی در بازار آزاد ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی در بازار آزاد

قیمت خودرو در بازار مونتاژی‌ها نیز سراسر ثابت و بدون نوسان گزارش می‌شود.

جک J4 آپشنال که 10 میلیون تومان افزایش قیمت در روز گذشته داشت، امروز با همان قیمت 750 میلیون تومانی معامله می‌شود.

ام‌وی‌ام X22 PRO دنده‌ای نیز که همانند J4، افزایش 10 میلیونی در روز گذشته را به ثبت رسانده بود، امروز با همان نرخ 765 میلیون تومان در حال خرید و فروش است.

جک S5 نیوفیس جزو محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار ایران به شمار می‌رود که نسبت به ابتدای هفته، افت قیمت 50 میلیون تومانی تجربه کرده است. اما این محبوبیت نیز نتوانست تغییری در نرخ خرید و فروش جک S5 ایجاد کند و با همان قیمت یک میلیارد و 430 میلیون تومان معامله شد.

فردا T5، یکی از کم نوسان‌ترین کراس‌اوورهای بازار به شمار می‌رود. طوری‌که از هفته گذشته هیچ نوسانی نداشته و با همان قیمت یک میلیارد و 465 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

جدول قیمت انواع خودروی خارجی در بازار آزاد ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، عنوان کرد: قیمت خودرو همانطوری که با هیجان بالا رفت، دقیقاً به همان صورت با هیجان بیشتر نیز در حال کاهش است. البته اخباری هم که اخیراً از ترخیص خودروها و تسهیل واردات از سوی سازمان استاندارد به گوش می‌رسد، می‌تواند رنگ و بوی تازه‌ای به بازار خودرو ببخشد.

وی ادامه داد: با واردات خودروهای صفر کیلومتر، هم حال و هوای بازار تغییر می‌کند و هم قیمت خودروهای صفر و کارکرده بازار کشور، بیش از گذشته کاهشی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش رو قیمت خودرو در بازار کاهشی باشد.

جعفری افزود: با تعرفه گمرکی ۷۷ درصدی که برای واردات خودرو درنظر گرفته شده، باید منتظر اعلام قیمت خودروهای وارداتی از سوی شرکت‌های واردکننده باشیم. اما این نکته را نباید فراموش کرد که این شرکت‌ها نیز نمی‌توانند سود بالاتر از ۱۰ الی ۱۵ درصد از مصرف‌کننده دریافت کنند.

 

ارسال نظر