۱۵۸ پرونده کلان قاچاق کالا

۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۰۲:۴۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۲۸۴۹
۱۵۸ پرونده کلان قاچاق کالا

پلیس امنیت اقتصادی فراجا از بازداشت ٢٩٩٠ نفر از مخلان امنیت اقتصادی، تشکیل ۱۵۸پرونده کلان قاچاق کالا و توقیف ۷ هزار خودروی شوتی خبر داد. 

سردار حسین رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: اصلی‌ترین و اساسی‌ترین ماموریت پلیس امنیت اقتصادی برقراری امنیت برای افرادی که در عرصه تجارت (تولید و واردات، ترانزیت داخلی و خارجی، انبارِش و توزیع و مصرف) فعالیت می‌کنند.

 او با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال سخت قاچاقچیان است، بیان کرد: قاچاق کالا یعنی ضربه زدن به پول کشور و بیکار کردن کارگران و خاموش شدن تولید در کشور، ما در این زمینه (قاچاق کالا) با هیچ شخصی تعارف نداریم و به‌شدت با مقوله قاچاق به ویژه قاچاق کالا برخورد می‌کنیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تمرکز اصلی پلیس بر روی پرونده‌های ملی و کلان است و تلاش می‌کنیم با مافیای سازمان یافته قاچاق کالا مبارزه داشته باشیم، گفت: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در حوزه قاچاق کلان، سازمان یافته و … ۱۵۸ پرونده کلان و ملی با ارزش ۹ همت (هزار میلیارد تومان) کشف شده است. رحیمی تصریح کرد: به‌طور کلی از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۱ همت انواع کالای قاچاق کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش کشفیات بوده است.

او ادامه داد: ۷ هزار خودروی شوتی در ۱۲۸ طرح ویژه پلیس امنیت اقتصادی توقیف شده‌اند که نسبت به سال گذشته توقیف این خودروهای شوتی ۲۴ درصد افزایش داشته است. رحیمی ادامه داد: بالغ بر ۱۳۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی کشف و تحویل مسوولان مربوطه داده‌ایم. به گفته سردار رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی ۲۲۸ دستگاه خودروی لوکس قاچاق کشف و توقیف شده است. او گفت: از ابتدای سال تا پایان چهارماهه سال هزار و ۵۵ فقره پرونده تشکیل و ۲ هزار و ۲۹۰ نفر از مخلان امنیت اقتصادی دستگیر شدند که ارزش ریالی پرونده‌های این مجرمان ۲۱ همت بوده است.

 

ارسال نظر