مجوز استاندارد خودروهای وارداتی، یک روزه صادر می‌شود

۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - ۰۲:۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۸۵۷

رییس سازمان استاندارد از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص، ۱۱۳۳ خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده را ترخیص کند. مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد روز یکشنبه ضمن بازدید از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص، ۱۱۳۳ خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده را ترخیص کند.

به گفته وی، وقتی خوداظهاری خودروها انجام شد سازمان استاندارد اطلاعات خودروها را با تأییدیه استاندارد نوع خودرو که در ابتدا به واردکننده داده بود مطابقت می‌دهد و در صورت مطابقت داشتن ظرف ۲۴ ساعت مجوز استاندارد محصول صادر می‌شود و آنها می‌توانند خودروها را از گمرکات ترخیص کنند. وی گفت: این سازمان برای واردات میلیون‌ها خودرو آمادگی دارد، اما باید تطابق تأیید نوع و تولید وجود داشته باشد. اسلام پناه با تاکید بر اینکه مجوز واردات به واردکننده داده شده است، افزود: خودروهای زیادی در انبارهای واردکنندگان وجود دارد که باید پس از ترخیص و تعیین قیمت وارد بازار شده و به شبکه توزیع وارد شود. طی تماس تلفنی از مدیرعامل سایپا خواسته‌ایم تا پایان وقت امروز پس از اظهار تطابق و تأیید نوع، خودروها را خارج کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه خودروها باید قابلیت پاس کردن استانداردهای مدنظر این سازمان را داشته باشد، تصریح کرد: خودروها را دسته‌بندی و شرایط را برای واردات تسهیل کرده‌ایم. اگر واردکنندگان از مبدا تأیید اصالت همراه با تأیید نوع خودرو بیاورند، ترخیص انجام می‌شود. گفتنی است، این خودروها دارای برخی نواقص نشانه‌گذاری نصب کمربند ایمنی، مصرف سوخت و غیره هستند که قرار شده شرکت سایپا با ارایه تعهد به سازمان ملی استاندارد مبنی بر رفع آنها، در کمتر از ۲۴ ساعت بتواند این خودروها را ترخیص کند. اما تاکنون این تعهد ارایه نشده است.

 

ارسال نظر