دسترسی به اینترنت پرسرعت در امریکا

۱۴۰۲/۰۴/۱۰ - ۰۲:۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۰۹۵۲۶

ایالات متحده با هدف دسترسی عموم به اینترنت پرسرعت تا سال ۲۰۲۳ میلادی، بودجه‌ای ۴۲ میلیارد دلاری درنظر گرفته است. به گزارش دیجیاتو، ایالات‌متحده با هدف دسترسی عموم به اینترنت پرسرعت تا سال ۲۰۳۰، بودجه‌ای ۴۲ میلیارد دلاری در نظر گرفته است که آن را بین ایالت‌های مختلف خود تقسیم می‌کند.

 این برنامه بخشی از برنامه جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، برای ارتقای زیرساخت‌های این کشور است که در سال ۲۰۲۱ با بودجه یک تریلیون دلاری تصویب شد.

 با بودجه ۴۲ میلیارد دلاری، عموم مردم حتی در نقاط کور و دورافتاده می‌توانند به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. در تقسیم این بودجه، تگزاس و کالیفرنیا که جزو پرجمعیت‌ترین ایالت‌‌های امریکا هستند، هرکدام به‌ترتیب قرار است رقمی در حدود ۳.۱ و ۱.۹ میلیارد دلار دریافت کنند.

 نام ایالت‌های کم‌جمعیت‌تر نیز در صدر فهرست دریافت‌کنندگان این بودجه قرار دارد. برای مثال، ایالت‌های ویرجینیا، آلاباما و لوئیزیانا نیز که دارای مناطق دورافتاده هستند، بودجه را دریافت می‌کنند. در برخی ایالت‌ها، مناطق دورافتاده و نقاط کور از نظر دسترسی به اینترنت وجود دارد که نیاز است زیرساخت‌های لازم برای آنها توسعه پیدا کند.

 تخصیص چنین بودجه‌ای کمک می‌کند تا عموم مردم بتوانند حتی در نقاط دورافتاده نیز به اینترنت دسترسی پیدا کنند یا اگر شبکه اینترنت آنها ضعیف است، ارتقا پیدا کند. به همین منظور دولت فدرال در این فاز ۴۲ میلیارد دلار بین ۵۰ ایالت و استان تقسیم می‌کند.

 این بودجه قرار است تا سال ۲۰۳۰ صرف دسترسی عموم به اینترنت پرسرعت شود. گفتنی است این طرح تحت عنوان برنامه دسترسی به اینترنت پرسرعت برای عموم از سال ۲۰۲۱ استارت خورده است که در آن سال بودجه‌ای یک تریلیون دلاری برای آن تصویب شد. 

بایدن در سخنرانی کاخ سفید به این موضوع اشاره کرد که این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است که تاکنون امریکا برای دسترسی به اینترنت پرسرعت انجام داده.

 همچنین وی بر این موضوع تأکید کرد که در جهان امروز دسترسی به اینترنت، به‌اندازه برق، آب و سایر خدمات اساسی مهم است.

 

ارسال نظر