صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین‌شهری

۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۰۲:۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۰۸۸۹۵

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با اعلام صدور مجوز برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین‌شهری، سهمیه هر استان را به اداره‌های کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استانی ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، داریوش باقرجوان با اعلام این خبر گفت: از جمله تسهیلات پیش‌بینی شده در این مصوبه تخفیف ۵۰ درصدی برای سود بازرگانی خودروهای وارداتی است که البته مستلزم صدور دستور العمل مشترک از طرف وزارت صمت و وزارت کشور است که برای تسریع در روند تدوین و ابلاغ این دستور العمل، موضوع در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ناوگان وارداتی باید با عمر کمتر از پنج سال و از جمله برندهای معتبر باشد، افزود: در اجرای مصوبه اخیر هیات وزیران، سازمان متبوع در صورت مهیا شدن منابع داخلی، برای هر دستگاه ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص داده است که تفاهم نامه‌های مربوطه با بانک‌های عامل در شرف مبادله است، ضمن اینکه تأیید تأمین قطعات، وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی جزو شروط مندرج در متن مصوبه است. باقرجوان همچنین گفت: در اجرای مصوبه یاد شده، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای در تاریخ ۱۶ خرداد امسال، شرایط متقاضیان و همچنین سهمیه هر استان را به اداره‌های کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استانی ابلاغ کرده و تا پایان خرداد به اداره‌های کل استانی مهلت داده است تا متقاضیان را معرفی کنند.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر افزود: در بخشنامه ابلاغی به استان‌ها تصریح شده است که فقط شرکت‌های حمل‌و نقل مسافر و رانندگان فعال بخش حمل‌و نقل مسافر می‌توانند نسبت به ارایه تقاضای خود برای واردات اقدام کنند.

وی همچنین اظهار کرد: شرکت حمل‌و نقل باید دارای پروانه فعالیت معتبر بوده و بر اساس تعهد محضری ملتزم به این است که در ایام اربعین از سرویس دهی در خطوط مربوطه خود منفک شده و فقط در مسیرهای تعیین شده برای جابه‌جایی زائران اربعین فعالیت کند و تا پنج سال خودرو در مالکیت شرکت یا اعضای هیات‌مدیره شرکت باقی بماند.

 

ارسال نظر