یک بازی طولانی

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۵

هفته‌نامه اکونومیست

روی جلد و گزارش اصلی این هفته خود را به‌بازی قدرت بین اوکراین، روسیه و غرب اختصاص داده است و در قالب یک گزارش مفصل با عنوان «یک بازی طولانی» با تصویری از پوتین که پشت یک مهره شاه شطرنج ایستاده و در حقیقت نشان‌دهنده کنترل بازی است، شاه سیاه حریف را شکسته و بر زمین افتاده ترسیم می‌کند. برمبنای این گزارش پوتین در این جنگ منافع متعددی دارد. «دموکراسی در چین» و تلاش هنگ‌کنگ موضوع گزارشی دیگر است و گزارشی دیگر با عنوان «آینده اتومبیل‌ها» از حضور چرخ‌هایی با امکان کنترل راه دور خبر می‌دهد. انتخابات ریاست‌جمهوری در برزیل موضوع دیگری است که از جایگاه عناصر قدرت در این انتخابات خبر می‌دهد و «آینده دیجیتال آلمان» از پدیده گوگل فوبیا در آلمان می‌نویسد.

«علی‌بابا» غول چینی رسانه‌های دیجیتال در امریکا و جهان و وضعیت سهام آنکه به‌بالاترین نقطه رسیده است، «کسب وکار در ایتالیا» و حفظ منافع در خانواده و « وضعیت اقتصاد برزیل» که حتی بهتر از اوکراین خوانده شده، از دیگر مطالب این شماره اکونومیست است.

در بخش مربوط به امریکا مقاله‌یی با عنوان «وضعیت مسلمانان امریکا» چنین تحلیل می‌کند که به‌دلیل یکپارچگی، وضعیت گذران زندگی مسلمانان امریکا بهتر از اروپا است. این مقاله در عین حال خبر از این دارد که بیش از 100 امریکایی به‌عنوان جنگنده داعش در عراق و سوریه در حال جنگ هستند. در عین حال یادآوری می‌شود که گردهمایی جامعه اسلامی در شمال امریکا که هفته پیش و در تعطیلات روز کار در دیترویت برگزار شد نشان‌دهنده وحدت بیش از پیش جامعه مسلمانان امریکا است. مقاله دیگر نیز به‌وضعیت کارگران قراردادی در امریکا می‌پردازد و مقاله «سوءاستفاده از اطلاعات گوشی‌های موبایل» سوءاستفاده جدید از اطلاعات گوشی‌های موبایل را که منجر به افشای اطلاعات و تصاویر خصوصی 100چهره که همه شناخته شده و بیشترشان از سلبرتی‌ها بودند، را تحلیل کرده است.

در بخش مالی و اقتصادی مقاله «بانک‌ها در سایه چین» می‌نویسد یک هدف مشخص در برابر همه بانک‌های این کشور قرار دارد. «کابینه جدید ژاپن» و «رهبران کره شمالی» و «سیاست در مالزی» نیز از مطالبی است که وضعیت آسیا را بیشتر مورد توجه قرار داده است. در بخش خاورمیانه نیز «جنگ علیه داعش»، «ایدئولوژی داعش»، «تندروهای جهادگرا در نیجریه» و «ابولا» از موضوع‌هایی هستند که اکونومیست این هفته به آنها توجه نشان داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر