تکذیب افزایش ۵۰ درصدی قیمت مواد شوینده

۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ۰۴:۴۵:۴۷
کد خبر: ۲۰۸۰۴۸

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی خاطرنشان کرد: انجمن با این شیوه قیمت‌گذاری پیشین مخالف و در این زمینه با سازمان حمایت و وزارت صمت در حال مذاکره است که شرایط معقولی در صنعت شوینده ایجاد کند و تا به امروز بحثی از افزایش قیمت، تنظیم جدول و تعیین درصد از سوی انجمن مطرح نشده است.

حسام بیگدلو در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن انتقاد از شیوه قیمت‌گذاری دستوری از سوی دولت، گفت: در گذشته 3 کالا (پودر، صابون و خمیردندان) از صنعت مواد شوینده مشمول قیمت‌گذاری پیشینی می‌شد این در حالی است که در سال‌های اخیر دولت برای تمام کالاهای تولیدی این صنعت قیمت تعیین می‌کند و این موضوع فقط بار مسوولیت‌اش را افزایش می‌دهد.

به گفته وی؛ انجمن با این شیوه قیمت‌گذاری پیشینی مخالف و در این زمینه با سازمان حمایت و وزارت صمت در حال مذاکره است که شرایط معقولی در صنعت شوینده ایجاد کند و تا به امروز بحثی از افزایش قیمت، تنظیم جدول و تعیین درصد از سوی انجمن مطرح نشده و خبری که به نقل از رییس انجمن برای افزایش 50 درصدی قیمت مواد شوینده در فضای رسانه‌ای کشور چرخید از سوی انجمن تکذیب می‌شود.

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با بیان اینکه صنعت مواد شوینده سال گذشته افزایش قیمت 25 درصدی را اعمال کرد، گفت: افزایش قیمت سال گذشته در صنعت مواد شوینده با تورم بانک مرکزی، همخوانی نداشت؛ به عبارت دیگر صنعت کمتر از تورم موجود افزایش قیمت را اعمال کرد؛ هر چند انجمن در نهایت با مسوولان مربوط با افزایش 40 درصدی قیمت‌ها به توافق رسیدند اما در عمل 25 درصد آن اعمال و 15 درصد مانده پایان سال اجرا شد.

بیگدلو دولت را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها‌ در صنایع مختلف معرفی کرد و افزود: دولت‌ها با تغییر سال حقوق و دستمزد، هزینه حامل‌های انرژی و ... را افزایش می‌دهند از این‌رو نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ محصولات در 2 سال متوالی ثابت بماند از این‌رو همه صنایع خواستار تغییر در قیمت‌ها هستند. بخش قابل توجهی از قیمت مواد اولیه در ایران در دست دولت است و پتروشیمی‌ها و بورس قیمت‌ها را تعیین و اعلام می‌کنند و همین موضوع در نهایت افزایش نرخ کالاها را به همراه می‌آورد، همچنین سازمان راهداری از ابتدای خرداد سال جاری افزایش 30 درصدی کرایه حمل جاده‌ای برون شهری را اعمال کرد پس وقتی تمام فاکتورهای تولید افزایش قیمت را تجربه می‌کند معقولانه نیست که بخواهیم قیمت‌ها ثابت بماند.

 

ارسال نظر