بایدن، بیت‌کوین را نزولی کرد

۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - ۰۴:۵۸:۰۶
کد خبر: ۲۰۶۶۹۶
بایدن، بیت‌کوین را نزولی کرد

بیت کوین برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، به‌طوری که بیت‌کوین که تا ۲۷ هزار و ۲۹۳ دلار رسیده بود، روز گذشته به 26 هزار و 300 دلار هم سقوط کرد؛ به نظر می‌رسد سختگیری‌های دولت بایدن نسبت به بازار کریپتو افزایش پیدا کرده و این مساله بر جو بازار تاثیر منفی گذاشته است. قیمت  بیت کوین در پی واکنش معامله‌گران به انتشار ارقام نرخ تورم بریتانیا، بار دیگر به زیر سطح ۲۷ هزار دلار سقوط کرد. نرخ شاخص اصلی قیمت‌های مصرف‌کننده در بریتانیا به ۶.۸درصد، بالاترین سطح خود از سال ۱۹۹۲ (۱۳۷۱) رسید، در حالی که پیش‌بینی بازار رقم ۶.۲درصدی بود. رشد بیش‌ازانتظار این ارقام برای سومین ماه متوالی، امیدها برای بهبود اقتصادی را کمرنگ می‌کند و هم‌زمان فشار بر بانک انگلستان برای تداوم افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده را افزایش خواهد داد. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با کاهش ۲درصدی در ۲۴ساعت گذشته، اکنون در محدوده ۱.۱۲تریلیون قرار دارد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۲۶,۸۰۰ دلار در بازار معامله می‌شود و به دلیل سخنان بایدن کمی ریزش کرد. به نظر می‌رسد سختگیری‌های دولت بایدن نسبت به بازار کریپتو افزایش پیدا کرده و این مساله بر جو بازار تاثیر منفی گذاشته است. احتمال ریزش بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال هم وجود دارد. نکته مهم این است که در این ناحیه انتظار ورود پرقدرت خریداران به بازار را داریم، اما در صورت از دست رفتن این ناحیه و شکسته شدن آن به سمت پایین، احتمالا ریزش‌های بیشتری در راه خواهد بود. به‌طور کلی وضعیت بازار تحت تاثیر جو منفی اخبار اقتصادی مختلف قرار گرفته و به همین دلیل سناریو نزولی فعلا پررنگ‌تر به نظر می‌رسد.

اما باید امیدوار باشیم قیمت بیت کوین دیگر کمتر از حوالی ۲۳ الی ۲۵ هزار دلار نیاید. همچنین پیتر برنت، تحلیلگر باتجربه بازارهای مالی، اخیراً در توییتی به شکل‌گیری الگوی پرچم نزولی روی نمودار یک‌روز بیت کوین اشاره کرده است که می‌تواند با سقوط قیمت در کوتاه‌مدت همراه باشد؛ در این میان اما قیمت ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس توکن با رشدی حدوداً ۱۲درصدی به اوج روزانه ۱.۱۶درصد رسیده است. قیمت این توکن بعد از انتشار اسنادی افزایش یافت که نشان می‌داد جان ری، مدیرعامل فعلی صرافی FTX، در چند ماه گذشته روی راه‌اندازی نسخه دوم آن کار می‌کرده است.

او در گذشته هم اعلام کرده بود که راه‌اندازی مجدد صرافی FTX را بررسی می‌کند و اگر بتواند، این کار را انجام خواهد داد. گفتنی است که قیمت اف‌تی‌ایکس توکن پس از کاهش ۴درصدی، در حال حاضر در محدوده ۱.۰۴ دلار قرار دارد. از طرف دیگر وب‌سایت سنتیمنت در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که اگر فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای لایت کوین همچنان افزایش یابد، قطعاً نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در انتظارِ هاوینگ لایت کوین، روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این وب‌سایت‌ تأکید کرد که هاوینگ‌ها به ایجاد نوسانات زیاد مشهور هستند و قیمت لایت کوین هم ممکن است بعد از هاوینگ آن، به بیشتر از ۱۰۰ دلار برسد. 

   پیش‌بینی ارزش بیت‌کوین  با کمک یادگیری ماشین

الگوریتم یادگیری ماشین ارزش بیت‌کوین را برای اول ژوئن ۲۰۲۳ تعیین کرد. سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر پیشرفتی بالاتر از این سطح هستند که می‌تواند باعث بازگشت مجدد به ۲۹هزار دلار شود. با در نظر گرفتن این عوامل، پلتفرم تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی ارزهای دیجیتال با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیش‌بینی قیمت را با نزدیک شدن به اواسط سال اعلام کرد. طبق آخرین داده‌های پلتفرم پیش‌بینی ارزش بیت‌کوین، تخمین شده است که بیت‌کوین تا اول ژوئن سال ۲۰۲۳ به ۲۷هزار و ۲۷۶ دلار برسد. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۰۹ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۶.۲۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال ۲۸.۹۰ میلیارد دلار است که ۲.۲۶ درصد افزایش داشته است. 

   تمام پول خود را روی دوج کوین  سرمایه‌گذاری نکنید

در این میان ایلان ماسک می‌گوید که به هیچ‌کس توصیه نمی‌کنم رمزارز بخرد یا کل سرمایه‌اش را روی دوج‌کوین قمار کند. این یکی از معدود دفعاتی است که ماسک از شخصیت همیشگی خود در شبکه‌های اجتماعی خارج شده و به سرمایه‌گذاران درباره ارزهای دیجیتال هشدار داده. ایلان ماسک که بارها در حمایت از دوج کوین حرف زده است و حتی چند وقت پیش لوگوی توییتر را به لوگوی این پروژه رمزارزی تغییر داده بود، حالا در رویدادی بالاخره از قالب شوخ‌طبعی خارج شده و به‌شکل جدی درباره سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال حرف زده است.

مدیرعامل تسلا به‌صورت مجازی در کنفرانس وال استریت ژورنال حاضر شد و درباره سرمایه‌گذاری روی کریپتو گفت: «به هیچ‌کس توصیه نمی‌کنم که رمزارز بخرد یا کل سرمایه‌اش را روی دوج کوین قمار کند.» این یکی از معدود دفعاتی است که ماسک از شخصیت همیشگی خود در شبکه‌های اجتماعی خارج شده و به‌طور جدی به سرمایه‌گذاران درباره ارزهای دیجیتال هشدار داده است.

   دوج کوین هنوز رمزارز محبوب  ایلان ماسک است

البته ایلان ماسک در همین کنفرانس اعلام کرد که دوج کوین همچنان رمزارز محبوب اوست؛ چون از همه بامزه‌تر است و البته سگ دارد. بااین‌حال، او دوباره تأکید کرد که ابزار علاقه شخصی‌اش نباید به عنوان عاملی برای تشویق کاربران به سرمایه‌گذاری در این پروژه در نظر گرفته شود. دوج کوین احتمالاً اولین رمزارزی بود که با هدف شوخی در سال 2013 ساخته شد. این پروژه در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و حالا ارزش بازار آن بیش از 10 میلیارد دلار برآورد می‌شود. ماسک هم چند سالی است که از این پروژه حمایت می‌کند و حتی در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live از خود با عنوان «پدر دوج» یاد کرد.

ازاین‌رو، طرفداران دوج کوین و فعالان بازار رمزارزها هم به ایلان ماسک چشم دوخته بودند و هر دفعه که او توییتی درباره این رمزارز منتشر می‌کرد، قیمت این ارز دیجیتال بالا و پایین می‌شد. این اتفاق تا حدی بالا گرفت که عده‌ای از سرمایه‌گذاران این بازار از ماسک به‌خاطر کلاهبرداری از طریق تغییر قیمت دوج کوین شکایت کردند. بااین‌وجود، ایلان ماسک همچنان به حمایت از دوج ادامه داده است؛ هرچند که حالا می‌گوید توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه ندارد.

 

ارسال نظر