حدود ۹۰ هزار نفر مورد عفو قرار گرفتند

۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - ۰۱:۳۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۶۰۸۹

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به مقوله تفکیک اعتراضات از اغتشاشات که از همان ابتدای شکل‌گیری حوادث سال گذشته مدنظر قوه قضاییه بود، گفت: قطعا برخی از حوادثی که در سال گذشته به وقوع پیوست، هدایت‌شده از سمت سرویس‌های بیگانه بود و قطعا برخی از این حوادث به جنایت و تضییع اموال مردم منجر شد، اما از سویی دیگر، در جریان این حوادث برخی نیز اعتراض داشتند ولو آنکه این اعتراض را با زبانی تلخ و تند مطرح کردند؛ ولی ما آنان را در زمره عناصر ضدانقلاب و اغتشاش‌گر قرار ندادیم و بر همین مبنا پیشنهاد عفو آنها را به مقام معظم رهبری مطرح کرده و معظم‌له نیز با بزرگواری اجازه عفو را صادر فرمودند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه در جریان عفو اخیر حدود ۹۰ هزار نفر مورد عفو قرار گرفتند، گفت: باید توجه داشت که همه این افراد زندانی نبوده یا از زندان آزاد نشدند؛ برخی مشمول تخفیف و تقلیل مجازات شدند؛ همچنین همه این افراد مرتبط با اغتشاشات نبودند و پرونده برخی از آنان نیز در حال رسیدگی بود و هنوز به حکم منتهی نشده بود. 

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به تدوین لایحه‌ای در زمینه عفاف و حجاب از ناحیه قوه قضاییه و ارسال این لایحه از سوی دولت به مجلس گفت: در جریان تدوین لایحه ناظر بر عفاف و حجاب، تلاش کرده‌ایم تا جامع‌نگری داشته باشیم و همه جوانب امر را لحاظ کنیم. برای نمونه، در مقابله با جریانات سازمان‌یافته‌ای که درصدد ترویج ناهنجاری‌ها هستند، ترتیبات قانونی و قاطع را داشته باشیم و از سویی دیگر در این حوزه، برخی موارد را در قالب تخلف بررسی کنیم. پیش از سخنان رییس رییس قوه قضاییه در این دیدار، «شیخ‌زاده» رییس دانشگاه بجنورد با اشاره به تحصیل بیش از ۳۰ هزار دانشجو در خراسان شمالی، به برخی مسائل و مشکلات دانشگاهی و دانشجویی این استان پرداخت.

 

ارسال نظر