پاسخ سازمان بهزیستی به گزارش روزنامه « تعادل»

۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۰۳:۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۰۵۴۵۱

مدیرمسوول محترم روزنامه تعادل

موضوع: جوابیه روزنامه تعادل

با سلام و احترام 

با عنایت به گزارش منتشر شده در آن روزنامه در تاریخ سه‌شنبه 12/02/1402 تحت عنوان «مستمری 600 هزار تومانی در برابر سبد معیشت 15 میلیون تومانی» خواهشمند است دستور فرمایید برابر ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه این سازمان با هدف تنویر افکار عمومی در همان صفحه و جایگاه منتشر شود.  پیشاپیش از همکاری جنابعالی کمال تشکر را داریم.

متن جوابیه؛ 

با عنایت به انتشار مطلبی تحت عنوان «مستمری 600 هزار تومانی در برابر سبد معیشت 15 میلیون تومانی» مطالبی به منظور تنویر افکار عمومی در ذیل مطرح می‌شود: 

با توجه به بند ۵ مصوب قانون بودجه کل کشور در سال 1402 مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به میزان چهل درصد (۴۰%) می‌بایست افزایش یابد لیکن ابلاغ اعتبار افزایش مبلغ سرانه ماهیانه پرداختی کمک هزینه معیشت (مستمری) به تفکیک بعد خانوار به معلولان مستمری‌بگیر سازمان براساس نامه تامین اعتبار سازمان برنامه بودجه که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

شایان ذکر است افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان، علاوه بر مستمری، در صورت احراز شرایط از دیگرحمایت‌های مستمر سازمان از قبیل کمک معیشت افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید (ماده ۲۷ قانون)، حق پرستاری، اقلام بهداشتی، ... همچنین از سایر حمایت‌های غیر مستمر و موردی از جمله تجهیزات توانبخشی، کمک هزینه دانش‌آموزی و دانشجویی، کمک هزینه مناسب‌سازی، ودیعه مسکن، کمک هزینه خدمات توانبخشی در منزل و در مرکز و ... بهره مند می‌باشند.

در خصوص پیگیری اجرای قانوان حمایت از افراد دارای معلولیت لازم به ذکر است تاکنون پنج جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری قانون با حضور معاون اول رییس‌جمهور برگزار شده است که سه جلسه آن در دولت سیزدهم و در یکسال گذشته بوده است.

همچنین در یک‌سال گذشته هفت جلسه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئس جمهور با دعوت از جلسات دستگاه‌های اجرایی و جلسه‌ای با حضور مسوولان سازمان بازرسی کل کشور در خصوص چگونگی اجرای و مطالبه‌گری قانون حمایت از افراد دارای معلولیت برگزار شده است.

سازمان بهزیستی در راستای وظایف ذاتی و حمایتی خود به منظور اجرای هر چه بهتر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و در جهت بهبود وضعیت معیشت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و در جهت احقاق حقوق این عزیزان تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

 

ارسال نظر