مشارکت بیش از 2000 دانش‌آموز استان مرکزی در طرح همیار گاز

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ۰۲:۵۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۵۰۶۱

در پی تفاهمنامه طرح همیار گاز از سوی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان، تربیت دانش‌آموزان به منظور نسلی آشنا به منابع انرژی و ارتقا سطح دانش خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز طبیعی صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی؛ محمدرضاسمیعی، مدیرعامل این شرکت گفت: جمهوری اسلامی ایران  به‌رغم دارا بودن دومین ذخایر گازی و سومین تولید‌کننده گاز جهان، متأسفانه چهارمین مصرف‌کننده گاز نیز در سطح جهان به شمار می‌رود که این موضوع ضرورت فرهنگ‌سازی برای بهینه‌سازی مصرف را دو چندان می‌کند.

وی در ادامه افزود: شرکت گاز استان مرکزی با همکاری آموزش و پرورش استان در سال گذشته با استفاده از ظرفیت فرهنگی و آموزشی و مشارکت بیش 2000 هزار دانش‌آموز در سطح استان، طرح همیار گاز را در مدارس استان به اجرا رساند. سمیعی با اشاره به مشارکت واحد بهینه‌سازی مصرف انرژی و روابط عمومی شرکت گاز استان در فرهنگ‌سازی این طرح افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگ‌سازی، مروج ارزش‌ها و پاسدار فکر و اندیشه نوجوانان با ورود به عرصه بهینه‌سازی مصرف می‌تواند نقش موثری در صرفه جویی مصرف گاز داشته باشد. مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: آموزش دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی به منظور نسلی آشنا به منابع انرژی و ارتقاء سطح دانش خانواده‌ها، در قالب همیارانرژی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه از جمله اهداف این تفاهمنامه به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر