نگاه حاکم بر وزارت صمت بخشی‌نگر است

۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۰۴:۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۰۴۹۶۰

محسن بهرامی ارض اقدس، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، با دفاع از تشکیل وزارت بازرگانی عنوان کرد که با تشکیل شتابزده وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، وظایف اصلی وزارت بازرگانی به محاق رفت و نگاه بخشی بر آن حاکم شد.

یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موافقت مجلس با دو فوریت تشکیل وزارت بازرگانی گفت که در صورت تشکیل این وزارتخانه، همه سازمان‌های مرتبط با امر تجارت از جمله گمرک نیز باید به این وزارتخانه ملحق شود. محسن بهرامی ارض اقدس در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران گفت: در سال 91 دولت وقت، با عملی شتاب‌زده به تغییر ساختار اقدام کرد که در همان زمان نیز با توجه به اینکه برنامه ساختاری دولت به‌طور کلی مورد ارزیابی قرار نگرفته بود، موازی‌کاری در دستگاه‌ها ایجاد شده و توزیع کار مناسب انجام نگرفت.

او با بیان اینکه کوچک‌سازی دولت و کاهش تعداد وزارتخانه‌ها، مهم‌ترین هدف ادغام بود افزود: صرف‌نظر از کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت، بحث هماهنگی بیشتر در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در تجارت و تولید و رفع تعارض‌های تولید داخلی و واردات، حمایت توامان از تولیدکننده و مصرف‌کننده و برقراری مسوولیت همزمان تنظیم بازار کالاها در بخش صنعت و معدن و تجارت مطرح بود. البته ده‌ها دلیل متعالی دیگر در زمان ادغام وجود داشت اما بلافاصله بعد از ادغام، یک نگاه بخشی‌نگر در وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکم شد. بهرامی توضیح داد: در آن مقطع وزارت صنعت مدعی حمایت از تولید داخلی بود و وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار در مواردی که تولید داخلی جوابگو نبود از طریق واردات و به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان اقدام به واردات می‌کرد.

 

ارسال نظر