۵۷ درصد تصادفات تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۰۳:۵۵:۰۳
کد خبر: ۲۰۴۹۳۹

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، شاهد ۹ درصد کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت‌ها در پایتخت بودیم.

به گزارش ایلنا، سید حسین حسینی‌نژاد با اعلام اینکه در بهار ۱۴۰۱ در هر منطقه، ٣٠ تا ٤٠ نقطه حادثه‌خیز و در مجموع بالغ بر ٩٣٠ نقطه در معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی مشخص شد، افزود: ایمن‌سازی جناغی‌ها در بزرگراه‌ها و اصلاح تبادلات ورود تندرو به کندرو و برعکس در معابر بزرگراهی به خصوص بزرگراه آزادگان برای اجرا به مناطق ابلاغ شد. وی با اشاره به اینکه ۴۲۵ نقطه از ۹۳۰ نقطه حادثه‌خیز یعنی ۴۶ درصد مجموع نقاط در معابر پایتخت، اصلاح هندسی و ایمن‌سازی شده‌اند، اظهار کرد: ۹۰ درصد نقاط نیازمند ایمن‌سازی در معابر توسط شهرداری‌های مناطق شناسایی شده‌اند و در مجموع، این اقدامات باعث شده تا پایتخت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، شش درصد و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، دو درصد کاهش تصادفات فوتی را شاهد باشد.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه ۵۷ درصد از مجموع تصادفات پایتخت در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد که نصب دوربین‌های ثبت تخلف را به منظور کنترل و کاهش تصادفات بزرگراهی در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: ۳۸ درصد تصادفات تهران نیز در معابر شریانی شهر رخ می‌دهد که با اجرای کامل طرح‌های ایمن‌سازی، امیدواریم شاهد کاهش تصادفات در این معابر باشیم. حسینی‌نژاد با اعلام اینکه ۲۶ درصد تصادفات پایتخت بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۵ درصد بین ساعات ۱۷ تا ۲۳ اتفاق افتاده است، اظهار کرد: موضوع ایمنی تردد در شهر و حفظ جان شهروندان هنگام ترددهای شهری را با توجه به تعامل خوب با پلیس راهور و همراهی معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های مناطق با سرعت و حساسیت بیشتری در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

ارسال نظر