صندوق‌های تازه‌نفس برای بورس

۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۰۲:۴۸:۵۸
کد خبر: ۲۰۳۳۱۸
صندوق‌های تازه‌نفس برای بورس

در شرایطی که اقتصاد کشور با یک ابر تورمی روبرو است و در زمانی که تورم سالانه بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری بدون ریسک است، طبیعی است که آحاد مردم برای در امان ماندن از گزند تورم به سرمایه‌گذاری‌هایی روی بیاورند که ماهیت سپر تورمی را دارند.

سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی دارد مثل خرید ملک، طلا، سکه یاارز یا سرمایه‌گذاری در بورس. طبیعتا بورس یکی از جذاب‌ترین مقصدهای سرمایه‌گذاری به‌خصوص در حال حاضر است چرا که هم نسبت به سایر بازارهای موازی عقب مانده و هم در چرخه بازار‌ها فعلا در روند صعودی قوی‌‌ قرار دارد. 

اما اینکه آیا هر فردی توانایی معامله در بازار سهام را دارد یا خیر جای شک و صحبت دارد، چرا که برای موفقیت در زمینه معاملات اوراق بهادار فارغ از سهولت در ورود به این بازار لازم است که فرد دانش لازم، تبحر و تجربه کافی را داشته باشد. انواع علم‌ها اعم از علوم بنیادی، ارزش‌گذاری و کشف ارزش ذاتی سهام، علم تجزیه و تحلیل نموداری، روانشناسی بازار و مدیریت سرمایه را بداند و بعد از چندین سال کسب تجربه با سرمایه اندک و کسب مهارت لازم، مستقیما تمام سرمایه یا بخشی از آن را وارد بازار سهام کند و البته منوط به این مساله است که زمان لازم برای تحلیل و معامله‌گری را هم داشته باشد. 

خب طبیعتا بسیاری از افراد لازمه‌های گفته شده برای خرید فردی سهام را ندارند ولی این بدان معنا نیست که آنها نمی‌توانند در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند. این افراد می‌توانند از روش غیر مستقیم استفاده کنند، یعنی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا شرکت‌های سبدگردان استفاده نمایند.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک مجموعه‌ای از سهام و اوراق مشارکت است که توسط یک تیم زبده و حرفه‌ای مدیریت می‌شود و فرد می‌تواند واحد‌های آن را به میزان سرمایه خود خریداری کند. 

به عبارت دیگر فرد سرمایه خود را به دست افراد خبره می‌سپارد که دانش، تجربه و زمان کافی برای خرید و فروش سهام را دارند. 

با خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک فرد سرمایه‌گذار هم می‌تواند از روند صعودی بازار سهام بهره برده و هم با واگذاری مدیریت سهام خود به افراد حرفه‌ای ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهد.

لازم به یادآوری است که لیست صندوق‌های سرمایه‌گذاری و میزان بازدهی آنها در سنوات گذشته و سایر اطلاعات مربوطه را سایت رسمی سازمان بورس به آدرس fipiran.com منتشر می‌کند.

 

ارسال نظر