افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت

۱۴۰۲/۰۱/۱۶ - ۰۳:۴۹:۳۶
کد خبر: ۲۰۲۴۷۶

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعمال کرایه‌های جدید حمل و نقل عمومی از ابتدای اردیبهشت تاکید کرد: افزایش کرایه‌ها پیش از تاریخ مصوب شورا خلاف قانون است. چمران دیروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران رسما پیش از سال جدید به شهرداری تهران ابلاغ شده است، اعلام کرد: افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره دخالت اعضای شورای شهر تهران در انتصابات شهرداری تهران، گفت: اعضای شورا در انتصابات دخالت ندارند و نباید دخالت داشته باشند. پیشتر که این موضوع در صحن اعلام شد و تاکید کردم که اگر کسی وجود دارد اعلام کند اما زمانی که می‌گویند اگر کسی را می‌شناسید معرفی کنید تا در روند و سیستم گزینش قرار بگیرد اعضا می‌توانند افراد را معرفی کنند ولی نباید در انتصابات دخالت کنند. وی ادامه داد: در شورای شهر تبریز یکی از اعضای شورا در سال‌های گذشته در امر انتصابات دخالت کرده بود که موجب سلب عضویت شد.

بی‌تردید این موضوع خلاف قانون است و نباید انجام شود. نه عضو شورا باید چنین کاری را انجام دهد و نه مسوولان باید این موضوع را بپذیرند. چمران درباره اعطای خانه به یکی از کارکنان شهرداری تهران که در خانواده چهارقلو دارند نیز گفت: نمی‌دانم این خانه چگونه داده شده یعنی سند به نامشان شده یا در اختیار این خانواده قرار گرفته تا زمانی‌که مشکلات‌شان حل و فصل شود. باید این موضوع را بپرسم اما اگر از حدی بالاتر باشد نیاز به مجوز شورا خواهد بود. وی درباره فیش حقوقی بهمن ماه یکی از مدیران شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: در فیش حقوقی بهمن بیشترین میزان عقب‌ماندگی‌ها و عیدی‌ها واریز می‌شود و این فرد کارمند شهرداری است و باید از شهرداری در خصوص جزییات فیش حقوقی سوال شود.

 

ارسال نظر