مهلت ایفای تعهدات ارزی ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه تمدید شد

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۰۰:۳۶:۲۹
کد خبر: ۱۹۲۸۴۴
مهلت ایفای تعهدات ارزی ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه تمدید شد

گروه بانک و بیمه | 

روز چهارشنبه 30 شهریور 1401 قیمت دلار در بازار آزاد به 31650 تومان رسید و به دنبال اعلام هر اونس طلا به قیمت 1676 دلار، قیمت سکه به 14 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.   قیمت سکه طرح جدید (چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه) با ۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به نرخ ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، به نرخ ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم سکه هشت میلیون تومان، ربع‌ سکه پنج میلیون تومان و سکه یک گرمی ۳ میلیون تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۶۳۵ هزار تومان شد.بهای انس جهانی یک هزار و ۶۷۳ دلار و ۸۹ سنت بود.

   قیمت دلار و یورو  در صرافی‌های بانکی کاهش یافت

هر دلار (چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه) در صرافی‌های بانکی با ۸۲ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ ۲۸ هزار و ۷۴۱ تومان به فروش رسید.هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی با ۱۰۶ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ ۲۸ هزار و ۷۲۸ تومان معامله شد.قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی ۲۸ هزار و ۴۵۷ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۴۴۲ تومان اعلام شد.علاوه بر این، نرخ اسکناس دلار در بازار متشکل ارزی ۲۸ هزار و ۳۶۴ تومان و نرخ فروش در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۶۲۲ تومان و همچنین نرخ یورو ۲۸ هزار و ۳۴۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۶۰۷ تومان اعلام شد. همچنین در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۸۰۹ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۷ هزار و ۱۰۳ تومان معامله شد. از سوی دیگر، با تصمیم کمیته اقدام ارزی، کسانی که به تعهدات ارزی سال ۱۴۰۰ خود عمل نکرده‌اند، تا پایان آذر ۱۴۰۱ مهلت دارند با عمل به این تعهدات از معافیت‌های مالیاتی بهره مند شوند. مطابق آخرین مصوبه کمیته اقدام ارزی، با توجه به پایان مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در پایان روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، پروانه‌های این دسته از صادرکنندگان پس از پایان مهلت تعیین شده مسدود می‌شود. همچنین چنانچه صادرکنندگان سال‌های فوق حسب مستندات و دلایل قابل پذیرش مانع ایفای تعهدات ارزی، درخواست خود را تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ارسال کنند، درخواست‌های مربوطه بررسی و منوط به احراز مراتب فوق، فرصت ایفای تعهدات ارزی و ارتقای نسبت برگشت ارز داده می‌شود. بدیهی است اعطای این مهلت مشمول بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی نخواهد شد. در مصوبه‌ای دیگر نیز مقرر شد که ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی تمدید شود

   انتظار بازار طلای جهانی  پشت چراغ قرمز نرخ بهره

در حالی که سرمایه‌گذاران برای افزایش شدید نرخ بهره امریکا آماده می‌شوند، قیمت طلا ثابت ماند. قیمت طلا چهارشنبه نزدیک به پایین‌ترین سطح اخیر خود باقی ماند زیرا سرمایه‌گذاران برای احتمال افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو امریکا در تلاش برای مهار تورم فزاینده آماده می‌شوند. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۶۶۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی امریکا با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۶۶۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت طلا به پایین‌ترین سطح آن در بیش از دو سال اخیر در هفته گذشته رسید.

 

ارسال نظر