اقتصاد کلان

۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۰۴:۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۹۰۸۲۸

900 کارپوشه در سامانه مودیان ایجاد شد

رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با فراهم شدن امکان عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور، تاکنون حسب درخواست اشخاص مشمول ۹۰۰ کارپوشه ایجاد شده است. محمد برزگری گفت: با فراهم شدن امکان عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور، تاکنون حسب درخواست اشخاص مشمول ۹۰۰ کارپوشه ایجاد شده است. رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور درباره سازوکارهای ایجاد کارپوشه در سامانه مودیان، اظهار کرد: در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اولین اقدام، عضویت اشخاص مشمول در سامانه مودیان است و مودیان مکلف‌اند حسب فراخوان‌های اعلامی سازمان امور مالیاتی در سامانه مودیان عضو شده و نسبت به صدور صورت‌حساب الکترونیکی اقدام کنند. وی افزود: در نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فروشندگان کالا و خدمات باید حسب دستورالعمل‌‌های صادره نسبت به صدور صورت‌حساب الکترونیکی بر اساس اقلام و معیارهای اعلامی اقدام و از طریق تبادل این اطلاعات را برای درج در کارپوشه فروشنده و خریدار به سامانه مودیان ارسال کنند. برزگری خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با جمع‌آوری اطلاعات صورت‌حساب الکترونیکی صادره توسط فروشندگان از طریق سامانه جمع‌آوری اطلاعات در کارپوشه فروشنده درج و به‌صورت خودکار اطلاعات صورت‌حساب را به کارپوشه خریدار منتقل می‌کند. وی افزود: خریدار از زمان درج صورت‌حساب در کارپوشه، ۳۰ روز فرصت دارد نسبت به رد یا تایید صورت‌حساب اقدام نماید و آثار مالیات بر ارزش‌افزوده مربوط به خریدار حسب اقدام خریدار در رد یا تایید صورت‌حساب در کارپوشه خریدار منعکس می‌شود. رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: سامانه مودیان به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در پایان هر سه ماه (فصل)، از کسر مجموع اعتبار (مالیات بر ارزش‌افزوده) خریدهای مشمول مالیات از مالیات بر ارزش‌افزوده دریافتی از خریداران در زمان صدور صورت‌حساب‌های فروش مانده مالیات بر ارزش‌افزوده هر مودی را به‌صورت سیستمی محاسبه و در کارپوشه منعکس نماید. وی در پایان خاطرنشان کرد: کلیه مودیان مشمول این قانون، به‌منظور عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه خود در این سامانه، می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس

 my.tax.gov.ir و تایید بخش «عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه» از داشبورد مالیاتی، مشخصات کاربری ورود به کارپوشه خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

مشکلات بازنشستگان  با 10 درصد حل نمی‌شود

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه ندهید بیش از این به بازنشستگان ظلم شود؛ چون با مشکلات معیشتی و رشد تورم گذران زندگی سخت است و نمی‌توانند مسائل درمان و حمل و نقل خود را با ۱۰ درصد افزایش حقوق رفع کنند. محمدحسن آصفری در جلسه علنی در تذکری گفت: یک ماه است که بازنشستگان به دلیل اعتراض به اجرایی نشدن قانون مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان کف خیابان هستند. بازنشستگان پس از ۳۰ سال واریز حق بازنشستگی به صندوق انتظار دارند که به همان میزان دریافتی داشته باشند؛ چگونه انتظار دارید با افزایش ۱۰ درصدی حقوق مشکلات معیشتی آنها برطرف شود؟ وی ادامه داد: باید مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی اجرایی و عملیاتی شود و اجازه ندهید بیش از این به بازنشستگان ظلم شود چون با مشکلات معیشتی و رشد تورم گذران زندگی سخت است و نمی‌توانند مسائل درمان و حمل و نقل خود را با ۱۰ درصد افزایش حقوق رفع کنند. این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: افرادی که در دوران کرونا در بیمارستان‌ها فعالیت داشتند چرا برای جذب توسط وزارت بهداشت و درمان از امتیازات ویژه‌ای برخوردار نیستند؟ وی در تذکر دیگری بیان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی مورد تأکید همه ماست اما نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود. آصفری افژود: استفاده از اطلاعات تراکنش مالی می‌تواند به عنوان یک مستند در تشخیص مالیات به کار گرفته شود اما نباید تنها مبنای تشخیص و قطعی دریافت مالیات از افراد باشد به ویژه آنکه اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته است. در بسیاری از موارد اصناف دارای کارت ویژه کسب و کار نیستند و از دستگاه پوز برای خیریه، پول قرض دادن و غیره و معذالک استفاده می‌کنند لذا نباید دستگاه‌های پوز و تراکنش‌ها را مبنا قرار داد و با این عنوان بخواهیم از مردم مالیات بگیریم. وی در پایان گفت: افزایش مالیات می‌تواند در کشور تورم به دنبال داشته باشد و ما باید به جای افزایش مالیات‌ها، مالیات‌های صنوفی که در ایام کرونا با دولت همراهی کردند به سراغ افرادی که فرار مالیاتی دارند برویم همان افرادی که با درآمد آنچنانی حاضر نیستند اظهارنامه مالیاتی پر کنند. همچنین رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت. میر هاشم موسوی در برنامه صف اول گفت: عمده خدمات برای بازنشستگان به صورت غیر حضوری است، به صورتی که حتی عزیزان برای دریافت وام نیاز به مراجعه حضوری ندارند، فرانشیز رایگان برای بازنشستگان ۶۵ سال به بالا را در دستور کار قرار داده‌ایم. او افزود: در بیمه تکمیلی حدود ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل کرده است، اما امسال یک رشد ۷۰ درصدی را لحاظ خواهیم کرد. رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: در حوزه رفاه و تامین اجتماعی قوانین خوبی داریم، اما به نتایج خوبی نرسیدیم، بر اساس قانون رفاه و تامین اجتماعی باید در همه زمینه‌ها مانند اقتصاد، بهداشت و ... شرایط را فراهم کنیم، با طرحی به اسم نظام چند لایه تامین اجتماعی لایه حمایتی را برای رفع فقر مطلق و بعد رفع فقر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

ارسال نظر