۴۹ هزار امضا برای تصویب فوری رتبه‌بندی فرهنگیان

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۱۴:۲۶:۱۹
کد خبر: ۱۸۱۱۸۹

موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان سال‌هاست با موانع مختلفی مواجه است و همچنان این لایحه در مجلس تصویب نشده است. حالا عده‌ای از فرهنگیان با راه‌اندازی کارزاری خواستار اجرای کامل طرح رتبه‌بندی شده‌اند. در بیانیه این کارزار که نزدیک به ۴۹ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است: «متاسفانه مدت‌هاست تعلل در اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان موجب دلسردی این قشر زحمتکش و دلسوز شده است. این در حالی است که قانون رتبه‌بندی برای کارکنان سایر وزارتخانه‌ها و نهادها اجرا شده و این کارکنان از امتیازات رتبه‌بندی بهره‌مند شده‌اند. ما، امضاکنندگان این کارزار، درخواست داریم اجرای فوری رتبه‌بندی فرهنگیان را در دستور کار قرار دهید.» این در حالی است که رییس سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم پیشتر در مورد ارسال لایحه رتبه‌نبدی معلمان به مجلس، گفته بود: «این لایحه در دولت نهایی و بار مالی آن پیش‌بینی شد و در قانون بودجه هم‌بندی برای آن و دیگر مسائل پیش‌بینی شده است. بعدا هم به مجلس اعلام کردیم که بار مالی رتبه‌بندی فرهنگیان پیش‌بینی شده است و لذا متعارف نیست که مجلس برای لایحه‌ای که دولت بار مالی آن را پیش‌بینی کرده، چنین مساله‌ای را مطرح کند. به گفته نوبخت در‌بندی از قانون بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این بودجه می‌توان در رتبه‌بندی هم استفاده کرد. او پیش‌بینی کرده بود در دولت آینده مجلس خیلی سریع این لایحه را تصویب می‌کند. چند روز پیش هم محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در حساب شخصی توئیترش درباره برنامه مجلس برای تصویب فوری لایحه «نظام رتبه‌بندی معلمان» نوشته بود: «نمایندگان مجلس عزم جزم دارند تا لایحه رتبه‌بندی معلمان را با اصلاحات لازم که در آن علاوه بر ارتقای منزلت و کرامت اجتماعی معلمان، دغدغه‌های معیشتی این قشر آینده‌ساز را نیز کاهش دهد، با فوریت به تصویب برسانند تا دولت آن را در کمترین زمان ممکن اجرا کند».

با این حال محمدرضا احمدی، دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره علت تاخیر در اجرای لایحه «رتبه‌بندی فرهنگیان» گفته علت تاخیر به دلیل تامین نشدن منابع مالی آن است.

او همچنین گفته پس از بررسی جزییات در روز بارگذاری طرح در سامانه، نامه‌ای از رییس سازمان برنامه و بودجه به رییس مجلس رسید و آقای نوبخت اعلام کرد که فعلاً برای لایحه رتبه‌بندی معلمان نمی‌توانیم بودجه‌ای اختصاص دهیم. این تناقض‌ها در اظهارنظرهای مسوولان باعث شده تا فرهنگیان با راه‌اندازی این کارزار از مسوولان بخواهند در اسرع وقت این قانون را تصویب کنند تا کمی از بار مشکلات آنها کاسته شود.

 

ارسال نظر