اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۴۲۸

آتش‌سوزی مدرسه‌ای در همدان ۱۱ مصدوم برجای گذاشت

همدان| مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان گفت: آتش‌سوزی در دبیرستان دخترانه نور در شهرک فرهنگیان همدان ۱۱ زخمی و مصدوم برجای گذاشت. محمد رضا بیاناتی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ساعت 10:45 دقیقه صبح دیروز گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی یک مدرسه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.وی با بیان اینکه در کوتاه‌ترین زمان پنج گروه از ایستگاه‌های آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شدند، افزود: در سالن این مدرسه حجله‌ای مستقر بوده که افتادن شمع روشن، منجر به آتش سوزی در دبیرستان دخترانه شد. وی خاطرنشان کرد: دبیرستان را دودی غلیظ در برگرفته بود که نیروهای عملیاتی بی‌درنگ دانش‌آموزان و معلمان را از محل خارج کردند. این حادثه منجر به مصدومیت ۱۱ نفر شد. اگر نیروهای آتش نشانی به موقع در محل حاضر نمی‌شدند خطرات زیادی دانش‌آموزان را تهدید می‌کرد.

۱۱ میلیارد ریال کمک موردی به مددجویان پرداخت شد

یاسوج| مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال کمک موردی بلاعوض از ابتدای امسال تاکنون به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان پرداخت شده است. قباد مبشری اظهار داشت: تعداد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد که از این میزان کمک موردی بلاعوض بهره‌مند شده‌اند پنج هزار و ۵۹۸ نفر است. هدف از پرداخت کمک موردی بلاعوض به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه‌و‌بویراحمد رفع سریع برخی نیازها و مشکلات آنان است. مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرداخت کمک موردی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، جهیزیه، تحصیل و معیشت است.

آتش گرفتن ۴ لنج باری و ماهیگیری در بندر جاسک

بندرعباس| چهار فروند لنج باری و ماهیگیری دیروز در اسکله بندر جاسک آتش گرفت. مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: آتش سوزی لنج‌ها در اسکله جاسک خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی و جرحی نداشته است. حمید رضا محمد حسینی افزود: ظهر روز یکشنبه یک فروند لنج فایبرگلاس صیادی به دلایل نامعلوم دچار حریق شد که به دلیل وجود باد شدید در منطقه زبانه‌های آتش به سه فروند لنج صیادی دیگر سرایت کرد. او گفت: عوامل بندری و دریایی به محض اعلام اضطرار ۱۲ فروند لنج اعم از صیادی و تجاری که در محیط پیرامونی پهلو گرفته بودند را از منطقه خطر جداسازی و در گوشه‌ای امن از حوضچه مستقر کردند. محمد حسینی با اشاره به اینکه آتش سوزی هیچ گونه خللی در انجام عملیات دریایی و بندری نداشته است، گفت: عملیات اطفا هم‌اکنون در منطقه‌ای امن از حوضچه بندر توسط تیم‌های اعزامی در حال انجام است.

آپارتمان ۲۵ میلیاردی در مشهد معامله شد

مشهد|رییس اتحادیه املاک خراسان رضوی گفت: با وجود رکود در بازار املاک دو آپارتمان به قیمت‌های ۲۰ و ۲۵ میلیارد تومان در مشهد به فروش رسید. علی مرادزاده گفت: آپارتمان ۴۰۰ و ۵۰۰ متری در منطقه حکیم نظامی مشهد با متری ۵۰ میلیون تومان به فروش رسید. او تصریح کرد: این آپارتمان در این بازار خرابی املاک، بالاترین معامله در سطح خود بوده است. رییس اتحادیه املاک خراسان رضوی گفت: در چند ماه پیش، با توجه به تنش‌های منطقه‌ای که ایجاد شد معاملات غیر منقول نظیر املاک کاهش یافت. مراد‌زاده افزود: با کاهش معاملات غیر منقول، معاملات منقول نظیر بورس و دلار افزایش یافت. او تصریح کرد: وضعیت مسکن و خرید و فروش به‌شدت کاهش یافته، اما امید است در اسفند ماه بیشترین آمار معاملات را داشته باشیم. هر ساله پس از عید نوروز تورم ۲۰ درصدی داریم و به همین خاطر اسفندماه اوج افزایش معاملات خواهد بود.

بالاخره قطار سریع‌السیر در دلیجان توقف می‌کند؟

اراک|ایجاد ایستگاه راه‌آهن جهت استفاده از قطار سریع‌السیر تهران اصفهان در دلیجان از مطالباتی است که چندی است مطرح است و رییس شورای شهر دلیجان معتقد است که بهره‌مندی از این پروژه ملی، می‌تواند مزیت‌هایی برای این شهرستان و البته استان مرکزی داشته باشد، مطالبه‌ای که همچنان بی‌پاسخ مانده است. سیدرضا جلالی اظهار کرد: حدود 12 سال پیش پروژه قطار سریع‌السیر تهران اصفهان استارت خورده که از همان زمان پیگیری‌های زیادی از طرف نمایندگان استان مرکزی برای عبور این قطار از دلیجان صورت گرفت، البته در ابتدا قرار بر عبور این قطار از شهر کاشان بود که بعد مسیر آن به دلیجان تغییر کرد. رییس شورای شهر دلیجان تصریح کرد: در این پروژه ملی، سه استان تهران، قم و اصفهان منتفع می‌شوند پس انتظار می‌رود استان مرکزی نیز با هاب جمعیتی موجود بتواند از این امتیاز و پروژه ملی بهره ببرد.

 

ارسال نظر