کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۶۰۱۱۴

پارلمان ترکیه اعزام نیرو به لیبی را بررسی می‌کند

 ترکیه از احتمال تدوین لایحه‌ای در پارلمان برای اعزام نیروی نظامی به لیبی خبر داده است. آنکارا ماه گذشته میلادی توافقنامه‌ای را با طرابلس بر سر همکاری نظامی به امضا رسانده بود. به‌گزارش آناتولی، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه گفته: «با توجه به تحولات جاری در لیبی ممکن است که تدوین چنین لایحه‌ای لازم باشد. پارلمان در حال رایزنی و کار به روی این لایحه است.» لیبی که پس از سقوط معمر قذافی دستخوش ناآرامی‌ و جنگ شدید داخلی شد هم‌اکنون توسط دو دولت اداره می‌شود. جدا از طرابلس که مرکز دولت تحت ریاست فایز سراج قلمداد می‌شود، خلیفه حفتر دولتی دیگر را در شرق این کشور رهبری می‌کند.

سفر وزیر خارجه عربستان به اسلام‌آباد

رسانه‌های پاکستانی از سفر وزیر خارجه عربستان به اسلام‌آباد خبر داده‌اند. به‌گزارش روسیا الیوم، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان، در سفری مهم به اسلام‌آباد خواهد رفت و در جریان این سفر با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود و نیز عمران‌خان نخست‌وزیر این کشور، رایزنی خواهد کرد. این سفر که یک روز به طول می‌انجامد برای روابط میان دو کشور به‌ویژه در سایه عدم مشارکت پاکستان در نشست سران اسلامی در مالزی که ترکیه نقش محوری در آن داشت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بازداشت اعضای باند تروریستی در الانبار عراق

سازمان اطلاعات عراق از بازداشت اعضای یک باند تروریستی در شهرستان القائم در استان الانبار خبر داده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، سازمان اطلاعات عراق اعلام کرده شعبه اطلاعات نظامی در لشکر هشت ارتش با همکاری اطلاعات گردان۳۰ پیاده‌نظام توانستند اعضای یک باند تروریستی در شهرستان القائم در استان الانبار را بازداشت کنند. این باند که ۱۴ عضو داشته جزو باندهای زیرزمینی داعش است.

طالبان ۲۵ عضو کاروان صلح هلمند را ربودند

اعضای کاروان صلح افغانستان اعلام کرده طالبان ۲۵ عضو این کاروان را در مسیر فراه با خود برده‌اند. به‌گزارش بی‌بی‌سی، در بهار امسال نیز طالبان ۲۱ عضو این گروه را در ولایت هلمند با خود بردند و پس از چند روز رها کردند. این کاروان در مسیر فراه و هرات در غرب افغانستان در حرکت بودند که طالبان آنان را بازداشت کرد و اکنون ارتباط به این افراد قطع شده است. گفته شده، این افراد قصد داشتند تا به ولایت غور در مرکز و بادغیس در شمال غرب افغانستان سفر کنند ولی به‌دلیل بارش برف‌ و بسته شدن راه عازم ولایت فراه شدند.

 

ارسال نظر