کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۱۱

عراق به طرح «کمربند و جاده» می‌پیوندد

نخست‌وزیر عراق در جریان سفرش به پکن اعلام کرده کشورش به طرح چین در حوزه زیرساخت‌ها موسوم به «کمربند و جاده» خواهد پیوست. به‌گزارش شرق‌الاوسط، عادل عبدالمهدی‌ در دیدار با شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری چین، از حمایت پکن قدردانی و تاکید کرده، عراق آماده همکاری با چین در چارچوب طرح کمربند و جاده است. رییس‌جمهوری چین تاکید کرده، حجم تبادلات تجارتی چین و عراق در سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسید. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری بغداد است و عراق دومین صادرکننده بزرگ نفت به چین به شمار می‌رود.

سفر «عمران‌خان» با هواپیمای شخصی «بن‌سلمان»

نخست‎وزیر پاکستان برای مشارکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با هواپیمای شخصی ولیعهد عربستان به نیویورک رفته است. به‌گزارش ارم‌نیوز، عمران‌خان در جریان سفرش به ریاض، برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواسته با هواپیمای تجاری معمولی به نیویورک برود اما میزبانش محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، اصرار کرده این سفر با هواپیمای شخصی او انجام شود.

حمله موشکی به منطقه سبز بغداد

منابع امنیتی عراق تاکید کردند، دو موشک کاتیوشا به نزدیکی مقر سفارت امریکا در منطقه الخضراء در بغداد اصابت کرده است. به‌گزارش الجزیره، یک موشک کاتیوشا به نزدیکی سفارت امریکا و یک موشک دیگر به سه متری دروازه جنوب غربی آن اصابت کرده است. به‌گفته منابع مطلع، موشک سوم نیز به رود دجله در اطراف منطقه بسیار محافظت شده سبز اصابت کرد، خیابان‌های این منطقه جز مسیرهای منتهی به سفارت امریکا باز شده‌اند. گفته شده، مکان شلیک موشک‌ها منطقه هور رجب در جنوب بغداد بوده است. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز اصابت خمپاره به اطراف منطقه سبز را بدون اشاره به سفارت امریکا تایید کرده است.

افشای حمایت ۷۴ میلیون‌دلاری امارات از جنگ لیبی

رییس حزب کنگره التباوی لیبی فاش کرده امارات ۷۴ میلیون دلار برای حمایت از حمله به طرابلس اختصاص داده است. به‌گزارش سایت عربی۲۱، عیسی عبد المجید در جلسه دادرسی شورای عالی حقوق بشر در ژنو گفته: «این حمایت از شبکه الحدث وابسته به خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، شبکه لیبیا روح‌الوطن، شبکه ۲۱۸ و روزنامه‌های المرصد و بوابه افریقیا صورت گرفته است.» حزب کنگره التباوی ۲۰۱۶ تاسیس شد و از جمله اهداف آن می‌توان به دفاع از اقلیت التبو در داخل و خارج لیبی و همچنین تضمین حقوق آنها اشاره کرد.

 

ارسال نظر